Gå til innhold

Med fare for å tape ansikt. DDR på mitt HK?

Anbefalte innlegg

Som sagt, hvis jeg var ute etter respekt ville ikke dette vært måten å få det på, men jeg må bare spørre:

Mitt hovedkort: Aopen AX4BSPro

Kan jeg bruke DDR-Ram her?

Er 90 prosent sikker på at jeg kun kan bruke SDram, og jeg liker det ikke!!

Er veldig sur på en viss PC-forhandler her i distriktet som prakket "møkka" på meg, de regnet vel med at jeg godtok "alt" siden det formelig oste newbie av meg der jeg stod i butikken. Og de hadde jo rett i den antakelsen!

At jeg hadde ødelagt mitt gamle HK på en klønete måte gjorde ikke saken bedre.

Jeg mener, hvorfor sa de ikke til meg at det var to P4-prosessorer på markedet? Northwood OG Willamette. Gjett hvilken jeg fikk!

Dessuten sa de ingenting om DDR. Det eneste de sa var at RDRAM var så dyrt og at det ikke var noen vits i å kjøpe det. Og jeg nikket og smilte som den tufs jeg var.

Jeg er sikker på at selgeren var på nippet til å "anbefale" meg et GF4MX, men jeg kom ham i forkjøpet ved å si at mitt GF2MX nok ville vare en stund til - nytt skjermkort trenger jeg ikke..

Dummeste jeg har noengang har sagt!!

Her er stoltheten min:

Aopen AX4BSPro

Willamette 1,5GHz

384MB SDRAM

55GB HD (WD og Caviar)

Creative GF2MX

Hansol 900P (denne er jeg faktisk litt fornøyd med)

Telenor ADSL 704/128 (fornøyd med dette også)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-19 23:11, zuperMensch skrev:

Ja, det var jo kjekt!
:mad:

Kommer vel til å selge HK og kjøpe meg et skikkelig.

Eller kanskje øke rammen min til 768MB og oppgradere på nytt om halvannet år....?

Er det forresten fakta at Win98 kun støtter opptil 512MB ram? Det er i såfall bånn!

Det er vel flere meninger rundt dette,... Men jeg personlig har fått det med meg slik at det støtter mer enn 512 men ikke stabilt...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 23:13, alaruz skrev:

Det er vel flere meninger rundt dette,... Men jeg personlig har fått det med meg slik at det støtter mer enn 512 men ikke stabilt...

hmmmm.. ja, jeg mener å ha lest det jeg også, nå når du nevner det.

Ser ofte i folks signaturer at de har haugevis med SDRAM. Kanskje noen av dem har interessante erfaringer å dele? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 23:23, zuperMensch skrev:

Quote:

On 2002-04-19 23:19, mr.a skrev:

hehe sjekk hovedkortet mitt... det tar RIMM! skikkelige greier det!

Ja, du er heldig du...
:cry:

vet... takker gud for min fine pc! man kan gjøre mye for 18000+ kr. :grin:

Lenke til kommentar

rimm er rambus. kjører på en quad-pumped 100mhz minnebuss. dvs. at den egentlig kjører på 100x4=400mhz. er vanlig å bruke på pentium 4 hovedkort. kan overklokkes sterkt. fks 133x4=532mhz :smile: litt dyrere enn sdram og ddr-ram, men bedre etter min mening.

Lenke til kommentar

Bedre enn RDRAM også?

Leste en eller annen plass at DDR var å foretrekke framfor RD, mest pga pris kontra ytelse.

Tror faktisk jeg leste det på "Anbefalinger" her på hardware.no

veldig fornøyd med hardware.no forresten!

Topp plass for newbies som meg :grin:

Men... noen her med masse SDRAM (mer enn 512) som også kjører Win98? Stabilitet?

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHAHA :lol:

I helvete for noe dritt maskin..... :grin:

HAr jeg vært deg hadde jeg kicket han dere forhandleren så hardt, at han aldri tør å gjøre slike ting til andre igjen...

:grin:

Jeg kjøpte maskinen min for two år siden...

skjekk den da:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 23:11, zuperMensch skrev:

Ja, det var jo kjekt!
:mad:

Kommer vel til å selge HK og kjøpe meg et skikkelig.

Eller kanskje øke rammen min til 768MB og oppgradere på nytt om halvannet år....?

Er det forresten fakta at Win98 kun støtter opptil 512MB ram? Det er i såfall bånn!

Anyone? Jeg VET at Win98 ikke liker mer enn 512 MB. Prøvde å slenge det inn på en maskin med 1024 MB SDRAM. Håper ikke jeg får se sånne feilmeldinger igjen snart :smile: . Er mer usikker på Win98SE. Gjelder det samme her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...