kammiz Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) altså, jeg har D-Link DI-624+ men jeg må bruke vpn-tilkobling her jeg bor, og nettverket her har DHCP fra før, så jeg må skru av det i routeren for å få koblet til.. MEN! når jeg skrur av dhcp i routeren så restarter den, og hvilken ip får den tildelt da??? jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne den igjen, må jeg prøve alle ipene i nettverket? heh.. er det noe jeg har gått glipp av her? hvis man setter et trådløst tilgangspunkt i et nettverk, hvordan finner man det? heh Endret 30. juni 2004 av kammiz Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 ingen som har peil? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det står i manualen! Sjølv om utstyret står i bridge (route=no), har det ei management-IP. Legg PCen din i same IP-range som DI-624 sin management-IP og du skal få tilgang (og/eller svar på ping). Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 så hvis jeg er i en annen ip-range funker det ikke? da har jeg lært noe nytt idag også Lenke til kommentar
hemo Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Med Windows 2000, XP og 2003 (og Linux, og ...) kan du ha fleire ulike IP-innstillinger på samme NIC. Du kan altså ligga i "managemeng-nettet" og det ruta nettet mot Internett samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå