Gå til innhold

Str på PSU?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg må ha ny PSU når jeg skal oppgradere datan min

Hvor stor burde den være??

Har (eller skal få)

A64 3200+

1 gb minne

40 gb hdd

120 gb hdd

(evt. en til hdd)

nettverkskort

r9800pro@XT

lydkort

4 kab vifter

ny cpu og skjermkort vifte

og alt annet som er standard i en pc som jeg har glemt :p (som cd'rom, floppy osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hiver meg på denne tråden:

Skal oppgradere PCen min, og har per dags dato et kabinett som er 3 år gammelt. Det inneholder ei 300W ATX strømforsyning. Spørsmålet mitt er om dette rekker til:

Pentium 4, 2,8 GHz

1 GB RAM

2 harddisker (støtter denne gamle strømforsyninga S-ATA disker? Må ha mulighet for det)

Hovedkort med nettverkskort, og lydkort

1 CD-brenner

1 CD-rom

Litt utstyr tilkoblet USB 2.0

Ekstra nettverkskort

Hvis ikke dette kabinettet holder mål, hadde det vært fint med anbefalninger av et Miditower kabinett (Minimumskrav: 3 stykk 5,25", 2-3 stykk INNVENDIGE 3,5" (har ikke bruk for diskettstasjon)) med ei ok strømforsyning til en pris rundt 5-600 kroner. Eventuelt et kabinett som ser kult ut, til en noe høyere pris.

Kan også eventuelt vurdere å bare skifte strømforsyning da jeg er litt glad i kabinettet mitt, som er en del styla/modda. Max.pris på ei eventuelt strømforsyning vil da bli rundt 500 kroner. Kabinettet har ingen vindu, så den vil ikke være synlig. Dvs. ingen vits med styla PSU.

Setter pris på alle svar og synspunkter :)

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

se litt på PSUen som overklokking.no har testa. (se på framsiden av overklokking.no)

Denne PSUen e relativt billig.. og du får jekla mye watt pr krone i denne.

PSUen er en kraftkar på 500w og tillater deg mange utbyggingsprosjekter senere.

når PSUen ikke sliter (noe som denne ikke vil gjøre i deres tilfeller) kan viftene settes på lavest (ikke hørbar) hastighet.

PSUen er både kul å se på og vil holde så det rekker i både kvalitet, tid og for senere oppgradering.

edit: og der ga også Flopis linken til den PSUen eg nevnte der ja

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...