RoyalSheep Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hei! Lager mitt eget lille forum men har møtt på ett problem. Det gjelder sortering av postene. Alle postene lagrer seg i samme tabell "forum_poster". Jeg bruker m=s eller m=i hvor s er Svar og i er Innlegg. Hvis m=s blir r_id det samme som id til inlegget det er svart på. F.eks: Den nye tråden (innlegget): id=1 og m=i Svaret: id=2, m=s, r_id=1 Jeg har ikke enda funnet en måte å sortere innleggene i forumet. Planen er jo som forumer flest, å sortere innleggene etter id på svarene. Håper noen forstod og at noen har et forslag. Endret 30. juni 2004 av RoyalSheep Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Bruke noe ala dette? SELECT * FROM forum_poster WHERE m='s' AND r_id='1' ORDER BY id DESC (sikkert noen syntaksfeil der, men du skjønner? ellers så er det jeg som ikke skjønner!) Endret 30. juni 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
RoyalSheep Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Det jeg er ute etter er den delen HER f.eks. Hvordan er disse sortert? Endret 30. juni 2004 av RoyalSheep Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Ah, så du skal sortere trådene etter nyeste innlegg, ikke innleggene i en tråd? SELECT * FROM forum_poster WHERE m='s' ORDER BY r_id DESC Denne skal i teorien sortere trådene etter nyeste tråd.. Tror jeg da. Jeg bare kommer med idéer, aner ikke om dette er det du er ute etter! Endret 30. juni 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå