Magnusha Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Har kanskje tenkt til å kjøpe meg sony hc40, men har hørt at det er ganske dårlig optisk zoom... stemmer dette? Trenger man mer enn 10x zoom?? Hvis man trenger mer er det noen som kan anbefale noen kameraer til max 6800kr?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Hvis du skal filme mye med stativ på veldig lange avstander trenger du mye zoom. 10x zoom er ganske mye og håndholdt trenger du ikke mer, da blir det vanskelig å holde det stille. Det man heller burde se på er vidvinkel, da man mye oftere filmer veldig nærme f.eks inne. Jeg kommer til å kjøpe en 0,6 ganger vinvinkelforsats til min Sony. Den trenger du mer enn mer enn 10 x zoom. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 men er det stor forskjell på hc 20 og hc40?? (mener ikke zoom nå) Lenke til kommentar
coban Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 optisk oppskryt spør du meg.. for å oppnå mer optisk zoom brukes det mer glass inne i huset, hver gang lyset skal passere gjennom et glass blir lyset svakere- man trenger vel ikke være en rakettforsker for å skjønne at det er en fin balanse mellom glass kvalitet/mengde og endelig bildekvalitet. vil gjerne trekke frem nv-gs11 som er et helt greit kamera til 4500,- som har 24x optisk zoom, men spør deg selv- hva faewn skal du med 24x? vil du heller ha bedre bildekvaltet så kjør på et annet kamera.. Lenke til kommentar
HCam Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg har et hc40... og er dvært fornøyd med det. zoomen er helt grei og man trenger ikke mer. Alle i hc- serien fram til 40, har en lavere oppløsning. Lenke til kommentar
coban Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 er som HCAM sier- alle de andre kameraene under HC40 blir levert med 800k ccd brikker mens HC40 er 1m ccd brikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå