Lucifer 666 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hjalp en kompis med å sette sammen en ny maskin. AMD64 3000+ Gigabyte K8NS TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5 Maxtor 160GB S-ATA 7200RPM Får forskjellig feil hver gang jeg prøver å instalere windows XP, samt blåskjerm i ny og ne. Som regel stopper den en eller annen gang der Windows skryter av diverse ting og begynner nedtelling på 39 min. Her kan den plutselig stoppe opp helt forskjellige plasser. Kom inn i windows en gang men da fikk vi blåskjerm med en gang vi hadde vært på windows update å henta SP1 og den skulle innstaleres her. Trenger hjelp her om noen har noen lure idéer Endret 30. juni 2004 av Lucifer 666 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Det er prøvd opptill flere ganger. Har aldrig opplevd maken. Har gjort dette på en del maskiner før uten noen av disse feilene. Har bare en NEC dvd brenner. Kan det være at denne ikke klarer å lese winXP plata skikkelig? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 En gjenganger er blåskjermen: *** STOP: 0x0000050 (0xa4365a7c,0x00000000,0xf837813f,0x00000000) *** Ntfs.sys - Address F837813F base at F8350000, DateStamp 3b7dc5do Start dumping av fysisk minne Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Høres ut som defekt minne. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Høres ut som defekt minne. Det er jo en helt ny brikke... Men er det noen grei måte å finne ut av det på? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Memtest 86 finner ikkeno feil... Hjelp!! Hva i helsikke kan være galt?? Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Finnes det andre måter å teste minnet på? Memtest finner ingen feil... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) At Windows dumper fysisk minne har ikke direkte med feil i RAM å gjøre. Ta ut den maskinvaren som maskinen ikke trenger for å starte. Dvs. lydkort, nettverkskort osv. Kan være at maskinvaren er såpass ny at Windows ikke liker den... Er sp1 integrert på XP platen? Hvis ikke anbefaler jeg det. Du finner guider på nett. EDIT: Husk at bumping av tråder innenfor 5 dager ikke er lov... ikke noe særlig at tråder blir stengt. Endret 1. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Noe så sykt... Innstalerte windows på disken i en annen maskin og satte den så inn i den nye maskinen igjen. Kom da inn i windows, men den var veldig ustabil. Rebootet i hytt og pine, akkurat som om den skulle være klokket for langt. Prime feilet etter 1 sekund. Virket som om det var minnet som ikke tålte hastigheten på FSB. Gikk inn i BIOS for å sette mem til 166, men da feilet bios og resatte den. Dette gjorde den uansett bare jeg satte innstillingene på minnet til "manuell" istedet for "auto" uten å forandre noe annet. Virket jo da som om det var noe feil med bios, så vi tenkte vi skulle prøve å live-update den. Noe som virket skummelt siden maskinen var såpass ustabil. Men vi fant en nyere versjon og tenkte: "Faen, det kan jo ikke bli verre akkurat...". Update gikk greit, reeboota maskinen og så plutselig at temp på CPU var 35*c istedet for 75-80 som den viste tidligere. På med prime og den kjørte full tortur i 20min uten noen feil. Skal nå stå over natta for å se, men alt virker perfekt til nå...sjef!! Dette er det sykeste jeg har vært med på...Må oppdatere BIOS på et nytt HK for at det skal funke med et såpass gammelt OS... Jaja, vi gir faen for nå funker det endelig... Anyway moro å få fikset det Lenke til kommentar
E.T Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 hehe, great! Må gi en god magefølelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå