Gjest medlem-23990 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Og ja, de henretter ungdommer når de dømmer de til døden som 16-17 -åringer og putter de på deathrow til de er 18. Så for min del er det akkurat som å henrette de når de er 16-17. De henrettes ikke som 18-aringer heller... De aller fleste venter pa death row i mange, mange ar. Men hvis du vil fortsette a skyve tilbake logikk for a sa kunne si at USA "henretter ungdommer", be my guest. Hvis man er ute etter a vaere objektiv sa sier man heller det akkurat som det er: i USA er det mulig for ungdommer a bli domt til doden. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Og forskjellen på å bli dømt til døden og henrettet er forsvinnende liten. Blir du dømt til døden blir du sperret inne til du blir henrettet, altså du mister livet ditt. I praksis så henretter USA ungdommer, og det gjør meg kvalm. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Tror faktisk jeg heller ville bli henrettet med en gang, enn å sitte i mange år og vente på det... Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Neida, for det er ingen som blir sperret inne og "mister livet sitt" olsen... uten a bli henrettet... Kan dere ikke bare si det. USA henretter ikke ungdommer. Sa enkelt er det. Klarer dere a si det? Come on... you can do it... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Man mister alt som er meningsfullt, man blir sperret inne med den visshet at man blir henrettet, men myndighetene må bare vente til du ikke er mindreårig lenger. Nei, USA henretter ikke mindreårige, derimot så straffer de mindreårige som voksne og utsetter henrettelsen (dømt som mindreårig) til de er voksen. Forskjellen er frsvinnende liten og det er så jævlig sykt at jeg blir kvalm. Det jeg lurer på er om du støtter denne politikken, eller om du bare er en kranglefant. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det jeg lurer på er om du støtter denne politikken, eller om du bare er en kranglefant. Han er nok litt av begge deler og greier ikke å innse at det å sperre inn mindreårige på deathrow, for så å henrette de en gang de blir myndig, er det samme som å henrette mindreårige. Seixon er jo en paragrafrytter av de sjeldne og ser det meste ganske svart-hvitt (da tenker jeg ikke på helhetlige vurderinger, men mer på små detaljer). Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Helg nå, rom for litt sprø saker med seriøse undertoner.... Fikk denne e-posten fra en god venn og kollega :-) >A man is taking a walk in Central park in New York. Suddenly he sees a >little girl being attacked by a wild dog. He runs over and starts >fighting with the dog. He succeeds in killing the dog and saving the >girl's life. > > >A policeman who was watching the scene walks over and says: "You are a >hero, tomorrow you can read it in all the newspapers: "Brave New Yorker >saves the life of little girl" > >The man says: - "But I am not a New Yorker!" > >"Oh then it will say in newspapers in the morning: 'Brave American >saves > >life of little girl'" - the policeman answers. >"But I am not an American!" - says the man. > >"Oh, what are you then? > >" The man says: - "I am a Pakistani!" > >and so .... The next day the newspapers says: "Islamic extremist kills >innocent American dog. Connections to terrorist networks are being >explored Ha en fin helg alle, og hurra for Bush og/eller hvem det måtte være... :-) Personlig synes jeg amerikanere er tragiske eksempler på hvordan ting ikke bør gjøres, og FOX vil i all fremtid tjene penger på amerikaneres desperate søk etter en ny måte å tjene penger på ;-) Om jeg noensinne vinner i Lotto vil jeg gi alle mine penger til USA.... Et multinasjonalt samfunnn som er i ferd med å råtne på rot... Endret 23. juli 2004 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå