Gå til innhold

Pentium 3 eller Pentium 4

buskmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva du har sett på, men håper for all del det ikke er XEON serien du har hatt øynene på...

Noen P3 cpu'er er sikkert dyrere, men P4 skal gi høyere ytelse, har bedre minnebåndbredde og har bedre chipset, særlig med hensyn på DDR ram kontra SDIMM ram.

(Folk må bare irettesette meg der det er nødvendig)

Lenke til kommentar

Det er som med motor deler når de går ut av produksjon/redusertproduksjon så stiger prisene litt.

Kjøp deg P4 (NW et must) og ikke tenk mer på PIII.

Vurder heller AMD som et seriøst alternativ.

Julle

SSDD - same shit, different day

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 22:38, JoKr skrev:

Vet ikke hva du har sett på, men håper for all del det ikke er XEON serien du har hatt øynene på...

Noen P3 cpu'er er sikkert dyrere, men P4 skal gi høyere ytelse, har bedre minnebåndbredde og har bedre chipset, særlig med hensyn på DDR ram kontra SDIMM ram.

det heter ikke SDIMM ram... det heter SDRAM! du bad om det selv :grin:

Lenke til kommentar

Det kan jo være en Pentium 3 Itanium prossessor du har sett på..Det er på en måte en ny teknologi de har stappa inn i P3'en. Forstår ikke helt hvorfor de brukte Itanium teknologien i P3 modellene.. Hvorfor ikke P4?

Det er kanskje litt seint å poste noe nå.. :o)

Rett på meg hvis jeg har gjort noe feil..

:o) (<-- Bruker for mange smilies er en feil ihvertfall.. lol)

Joachim

Lenke til kommentar

Det må være Xeon prosessor du har sett... ellers så er ikke p3 en prosessor som du må tenke på.

p3 har kun 32 bits instruksjoner mens p4 har 64 bits... :grin:

Hvis du skal kjøpe p4. så for alldel ikke kjøp den med ddr-ram! DET ER NOE DRITT :evil: !

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 23:30, mr.a skrev:

Quote:

On 2002-04-19 22:38, JoKr skrev:

det heter ikke SDIMM ram... det heter SDRAM! du bad om det selv
:grin:

Det heter SDIMM også!

Selv om du ikke ba om rettledelse!

Lenke til kommentar

Prisene på eldre modeller som er ute av produksjon, f.eks. PIII Slot 1 1GHz er dyrere enn en P4 1.6GHz. Men det er ikke meningen at noen skal bygge opp noen PC på Slot 1 lenger, så disse prisene er for de som vil oppgradere.

Grunnen til at prisene er så høye er at det var det prisen var når den gikk ut av produksjon.

Enig at dette tar HELT AV!

Lenke til kommentar

Pentium 3 og Pentium 4 finnes BARE i 32 bits utgaver, 64bit kan dukke opp i Pentium 4 med "yamill" om 1 år.

Eneste 64 bits Intel chip idag er Ithanium som ikke før forveksles med Pentium serien, den har et annet bruksområde og en annen pris :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-21 16:19, keithho skrev:

Det må være Xeon prosessor du har sett... ellers så er ikke p3 en prosessor som du må tenke på.

p3 har kun 32 bits instruksjoner mens p4 har 64 bits...
:grin:

Hvis du skal kjøpe p4. så for alldel ikke kjøp den med ddr-ram! DET ER NOE DRITT
:evil:
!

DDR-Ram funker veldig bra på P4.. den sku bare vært mye billigere..

[ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-04-23 10:57 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...