ulMo Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 har 512 twinmos pc3200 dual ddr 2*256 minne. Tenkte jeg skulle smelle på litt til, for å få mer ytelse i nyere spill, spesielt med tanke på doom3 og farcry osv. burde jeg kjøpe 1024 ram til med det samme? eller holder det med 512? og burde jeg kjøpe mer dual?? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 I hvertfall dual hvis du har et HK som støtter dual RAM - slik som f.eks. Intel chipsets 875/865. 1024 RAM vil hjelpe utrolig mye bedre i spill som Far Cry, Doom3 osv....... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kjør dual hvis du kan, anbefaler en 512 brikke til ja Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du trenger ikke mer enn 1024 til sammen nå. Men dersom du ikke skal ha ny PC med det første, og kanskje vil ha mer ram senere, så bør du kjøpe 1024 ekstra nå, for ellers har du muligens ikke nok minnesloter ledig til mer ram senere? Lenke til kommentar
ulMo Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 har et asus a7n8x HK. er faktisk ikke helt sikker på om det støtter dual jeg? gjør det? og hva slags merke burde jeg kjøpe? twinmos? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 har et asus a7n8x HK. er faktisk ikke helt sikker på om det støtter dual jeg? gjør det? og hva slags merke burde jeg kjøpe? twinmos? ASUS A7N8X har nForce2 Ultra 400 brikkesett, dvs at det støtter dual-channel DDR. Du kan faktisk bruke alle tre modulene og allikevel ha dual-channel (trenger bare å være like mye RAM i channel A (DIMM3) som i channel B (DIMM1 og2) for å få dual), men da kan ikke hastigheten være høyere enn DDR333MHz på RAM'en Hvis du har tenkt å oppgradere systemet i nærmere fremtid, men fremdeles har RAMæen din vil jeg anbefale å kjøpe 2x512MB slik at du har flere ledige DIMM's, men skal du kjøpe ny RAM senere til en ny pc så kan du like godt bere kjøpe én 512MB brikke. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvis du har et AMD system så er det utrolig liten ytelses ytelse når du kjører dual channel minne. Men på intel systemer er det noe forskjell. 512mb ram blir litt lite til å drive bfv, fra cry og andre krevende spill. med 1024 derimot loader spillene fortere og spillet kan laste hele mappen og alle dataene på minnet og slipper å hente det på harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå