ironsnake Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 jeg har en dobbel 1,8(altså 2) Ghz prosessor men lurer på om dette gir noen fordel i spill? Vil jeg oppnå en ytelse på 3.6 ghz? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 SMP er lite vits i spill.. Men det som er fint er at du kan velge at et spill skal benytte cpu nr x og du kan prioritere spillet realtime.. slik kan du gjøre andre ting mens du spiller uten at det hakker... Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Tror ikke du vil ha så veldig stor forskjell i spill, kanskje ingen. Hvis du sier at du hadde CPU av den du har så tror jeg ikke du hadde merket noe forskjell... :sad: Hvis du har NW prosessor, prøv å overklokke! Begge CPU'ene: 1,8@2,4 * 2 = 4,8 GHz... Med en ny vifte kan du kanskje klokke den til 2,5 eller 2,6 kanskje mer... :roll: Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Har bare fordel i programmer/spill som benytter seg av SMP, hvis ikke så benyttes bare en prosessor. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 I fare for å drite meg skikkelig ut her, men så vidt jeg mener å huske så gir ikke 2 prossesorer nødvendigvis dobbelt så stor ytelse. Mener at jeg leste en gang for et års tid siden (på http://www.hardware.no så klart) at for hver CPU man setter inn i et fler CPU system med Idiot inside CPU'er så får man bare 25% mer ytelse, korriger meg om jeg tar feil her noen. Tror at økningen i ytelse er mer med AMD prossesorer (tror det sto i samme artikkelen). ________ Tresprit Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 ..når det gjelder den prosessorkraften: du får bare 1,8 GHz...men mere "cpu kraft" å bruke....såfremt programvaren bruker SMP selvsagt.... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 uansett.. så kan blir ikke akkurat cpu mhz verdien 1,5+1,5=3ghz.. men men.. det finnes spill som har smp støtte.. men hallo.. totalt unyttig.. det er mere gfx kortene som drar spillene i dag.. (så lenge du har over 500mhz cpu).. angående amd ytelse på smp.. (har msi k7d med 2x xp1800).. før kunne jeg rendere en scene i lw.. med mitt gamle sys (xp1700@xp1900).. den ville bruke rundt 940-950sec for å rendere bildet.. Mens mitt nåværende system.. bruker 480sec.. bra bedring i ytelse det.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå