Gå til innhold

Dobbel prossesor

ironsnake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vil ha så veldig stor forskjell i spill, kanskje ingen. Hvis du sier at du hadde CPU av den du har så tror jeg ikke du hadde merket noe forskjell... :sad:

Hvis du har NW prosessor, prøv å overklokke! :grin:

Begge CPU'ene: 1,8@2,4 * 2 = 4,8 GHz...

Med en ny vifte kan du kanskje klokke den til 2,5 eller 2,6 kanskje mer... :roll:

:grin::roll: :roll: :lol:

Lenke til kommentar

I fare for å drite meg skikkelig ut her, men så vidt jeg mener å huske så gir ikke 2 prossesorer nødvendigvis dobbelt så stor ytelse.

Mener at jeg leste en gang for et års tid siden (på http://www.hardware.no så klart) at for hver CPU man setter inn i et fler CPU system med Idiot inside CPU'er så får man bare 25% mer ytelse, korriger meg om jeg tar feil her noen.

Tror at økningen i ytelse er mer med AMD prossesorer (tror det sto i samme artikkelen).

________

Tresprit

Lenke til kommentar

uansett.. så kan blir ikke akkurat cpu mhz verdien 1,5+1,5=3ghz.. men men..

det finnes spill som har smp støtte.. men hallo.. totalt unyttig.. det er mere gfx kortene som drar spillene i dag.. (så lenge du har over 500mhz cpu)..

angående amd ytelse på smp.. (har msi k7d med 2x xp1800)..

før kunne jeg rendere en scene i lw.. med mitt gamle sys (xp1700@xp1900).. den ville bruke rundt 940-950sec for å rendere bildet.. Mens mitt nåværende system.. bruker 480sec.. bra bedring i ytelse det.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...