Palmad Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Jeg var plaget av sjenerende lyd fra pcen, selv om det jo var helt overkommelige, men jeg ønsket å gjøre noe med dette. Jeg kjøpte et lite kjøkkenskap på ikea, av den typen som man har under benken på kjøkkenet. Den har dimensjonene ca: 30*60*90 (b*d*h). Jeg fikk fint plass til mitt midi chieftec kabinett med god takhøyde. Jeg hadde en fin planke i kjelleren som jeg la oppå som lokk. På baksiden laget jeg noen hull for både kabler og luft, både oppe og nede. Konklusjonen min er at denne løsningen gav betraktelig lavere lydnivå, ca halvparten eller mindre enn lydnivået opprinnelig var. I tillegg la jeg vibrasjonsdempende belegg i bunnen av skapet. ps: kjøkkenskapet kostet 500 eller noe slik. ps2: Har opplevd noen få graders temperaturøkning på cpu etter at maskinen har stått på noen timer Endret 30. juni 2004 av Palmad Lenke til kommentar
DarkWolf Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 bra noen tenker freshed stå på Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hehe. Har du en link til bildet av skapet? Kunne tenke meg å gjøre det samme. (Har selv Chieftech PSU, og den støyer noe helt forj***ig ) Lenke til kommentar
Palmad Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg prøvde å finne link på ikea, men det lyktes dessverre ikke å finne det.. Kjøkkenløsningen som jeg valgte fra, er en slik velg-de-komponenter-du-trenger løsning. Jeg tok med bjørkefiner så står den godt i stilen med pcpulten min Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du har vel et digcam du kan ta bilde av herligheten med? Ingen dum ide dette Lenke til kommentar
Palmad Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Har funnet et problem. Da jeg bare lot dataen stå på i tre-fire timer, gikk det helt fint med 3-4 grader høyere temperatur enn tidligere. Men nå satte jeg igang FarCry spilling, og etter halvannen time sjekket jeg tempen (for sikkerhetsskyld) og fikk sjokkmelding 65 C. Her må jeg nevne ett par ting: Jeg har ingen kabinettvifter. De eneste viftene jeg har, er Cpu-viften og grafikkort-viften. Kanskje jeg må kjøre opp ett par slike, f.eks. en som kjører luft ut oppe og en som kjører luft inn nede? Hva sier dere? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 kjøp et par papst vifter (stille) og en mist PSU Lenke til kommentar
Palmad Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har ett par slike papst vifter liggende fra tidligere cpuer. De er veldig stille. Tror jeg begynner med det. Skal legge ut bilder når jeg har en ferdig løsning (som er HELT ferdig). Lenke til kommentar
redlionion Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Ser ut til at det ikke blir mer FarCry på deg... Alive & living, -- RedLionion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå