Slabbedasken Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei Er den ferske stolte eier av en Nokia 7610, men da jeg overførte en mp3 til den så fikk jeg mld om ukjent format. Hvordan fikser jeg dette? Og i samme slengen hvordan kan jeg fikse det slik at jeg kan se små videoklipp som jeg sender fra pcen? Lenke til kommentar
cubastar Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 hm...jeg har det samme problemet føler at det kanskje finnes en software oppdatering et sted...men hvor.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Til å konvertere og avspille videofiler anbefaler jeg at du bruker SmartMovie - den gir virkelig bra bilde/lydkvalitet - og ikke minst så får du videofilene ned i fornuftig størrelse da oppløsningen tilpasses telefonen. Programmet består av 2 deler; konverteren som gjør om videofiler du allerede har på PC'en og avspilleren som installeres på telefonen. Jeg har allerede sett et par filmer + snart alle Season 3-episodene av Futurama på telefonen min og det funker kjempefint (har 2x30 minutters reisetid hver dag til jobb så det er fin tidtrøyte) Ripper selv fra DVD først så jeg har full kontroll over hele prosessen og da blir sluttresultatet overraskende bra. På min SX1 bruker jeg følgende innstillinger til filmklipp der lyden ikke er av stor betydning (etter mye prøving og feiling for å finne maksimal kvalitet som telefonen klarer å avspille uten hakking): Video settings: Landscape (Gir størst mulig bilde - du må snu telefonen sidelengs når du spiller av) Reduce frames Xvid Encoder Bitrate 160kbps Audio: Enable Force mono Frequency 22050 Hz Bitrate 64kbps Du finner den her: http://www.lonelycatgames.com Endret 30. juni 2004 av Shimano Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Husk å spill av MP3-filene med RealPlayer. Ikke galleri eller noe sånn. Hvis du ennå ikke får det til anbefaler jeg deg til å laste ned RealPlayer på nytt. Gjerne en nyere versjon. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hvor store blir en fil på 100mb når man converter den, og evt .. åssen XviD settings skal man bruke? Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Prøver å konventere filmer i Smartmovie, men når jeg prøver å åpne filer (.wmv) så kommer det alltid en feilmelding om at jeg må laste ned Direct Show codec.. Noen som vet hvor jeg laster ned en sånn codec?? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 åssen XviD settings skal man bruke? Det sa vel Shimano? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 ...så kommer det alltid en feilmelding om at jeg må laste ned Direct Show codec.. Noen som vet hvor jeg laster ned en sånn codec?? Det er link til det på hjemmesiden til SmartMovie - se ovenfor. Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Nei, jeg tror ikke dette skal gå med meg Har instalert ffdshow, men jeg får fortsatt samme feilmeldingen. Hva er feil?!?!?! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Du må laste ned en codec til PC´en og en til mobilen... Har du gjordt det?? Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Ja, dette har jeg gjort.. Men jeg får ikke konventert filmer som jeg har på pc'n, fordi jeg må innstalere ffdshow, noe som jeg har gjort Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) bruker nokia multimedia converter pro jeg virker kjempe bra konverterer filmer så de blir små og tar ikke så mye plass og jeg får spilt de på nokia 3660 Endret 11. august 2004 av Eirik-h Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 bruker nokia multimedia converter pro jeg virker kjempe bra konverterer filmer så de blir små og tar ikke så mye plass og jeg får spilt de på nokia 3660 Link?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå