Zemeckis Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei Min PS2 tok kvelden etter en vellykket mod med to stk katoder.Men da jeg ikke brukte katodene,så de to ledningen kom bort i hverandre en gang for mye.Så en dag da jeg skulle slå den på funket den altså ikke.Så jeg tenke jeg skulle feil søke litt på den å se om jeg finner hva som er defekt på den.Men er det noe som vet hvor jeg eventuelt kan få taki et skjem over spenningsverdiene,eller må jeg kontakte sony?Hadde vært kjekt om jeg kunnet finne feilen selv og om jeg finner den kan levere den inn for rep. istede for å punge ut penger for en ny/brukt. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du kan jo sjekke med Andersson Tekniske Import. De driver med service/rep av PS2. Mulig de kan være behjelpelige. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Takker JenkaRiPS Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har fått svar hos Andersson Tekniske og de sier at jeg skal ta en titt på ulike sikringer på konsollens hovedkort.Men det er bare et problem,jeg må av med ribba og det hele,og noe skrujern som passer til skruene har jeg ikke.Noen som vet hvilken type eller størrelse skrujerne skal ha,dere som kanskje har sett litt på de småskruene.Utrolig kipt å kjøpt et skrujern som ikke passer.Orker heller ikke å gå byen rundt med ps2 maskina heller Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Øøy, noen som vet hvor mye porto ca. det blir på et par 3mm leds på Andersson Tekniske Import ?? Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Men det er bare et problem,jeg må av med ribba og det hele,og noe skrujern som passer til skruene har jeg ikke.Noen som vet hvilken type eller størrelse skrujerne skal ha,dere som kanskje har sett litt på de småskruene. bare kjøp et sett med sånne små-skrujern på clas ohlson(de med plasthåndtak, ikke metall. metallet er limt sammen og går av etter en stund ). de funker supersweet på de småskruene på ps2'en bare pass på ledningen til vifta hvis du skal helt inn til hovedkortet. ledningen og kontakten er litt skjør... Endret 2. juli 2004 av JaViZ Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 bare pass på ledningen til vifta hvis du skal helt inn til hovedkortet. ledningen og kontakten er litt skjør... Hehe,litt skjør sa du Den er dessverre bort da,jeg skulle skifte ut vifta.Så da måtte jeg lete etter 12V på strømforsyninga til PS2`en funket fet det.Skal prøve og fikse det slik at jeg kan ta ibruk den lille kontakten til vifta på hovedkortet igjen.Noen som ønsker bilder fra inngrepet jeg skal foreta meg? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 ja.. *gi oss bilder * Det skal jeg gjøre.Men bildene kommer til å bli tatt av T610 da,har ikke digital kamera Bilder kommer iløpet i ukene som kommer Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 7. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Har så vidt begynt med feilsøkinga min min "defekte ps2",Her er noe bilder ivertfall.Beklager kvaliteten tok de med min SE T610,skal fortsette feilsøkinga om en-to uker da jeg får litt fred og ro.Skal være alene hjemme i en ukes tid. Edit:Er bare litt usikker.Når jeg ohmer og det piper(måler litt ohm),betyr det at komponenten er defekt?Husker ikke hva som er hva ang. når det piper Endret 7. juli 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Det piper vel når det er "kontakt" mellom målepinnene på multimeteret? Dvs at motstanden ikke er uendelig/veldig høy. Om det er positivt eller ikke kommer an på komponenten:) Piper det på kondensatorer er det trøbbel, og piper det IKKE på spoler og motstander så er det mer trøbbel. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Hvordan er det med sikringer da?Måler rundt 0,02Ohm på sikringene på PS2-konsollen og da piper det.Er det rett? Det er slike sikringer(mange av denne typen): Og en av denne typen: Lenke til kommentar
JaViZ Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 (endret) de der er ikke sikringer, men motstander. man kan ikke måle på disse når de står på kortet for målestrømmen vil gå minste motstands vei som er en annen enn gjennom motstanden(hvis den ikke er brennt). hvis du har stillt multimeteret ditt på "diodetest"(den som gir lyd) så vil den gi høyere spenning enn vanlig ohm-test, og vil videre åpne transistorer/chip-porter på kortet så målestrømmen kan gå andre veier. bruk vanlig ohm-test hvis du må teste komponentene på kortet. hvis du har tenkt å lodde av disse fra kortet så bør du være oppmerksom på at de tåler lite og kan lett sprekke. ikke varm de for mye!! EDIT: de _fleste_ er ikke sikringer... de som er sikringer kan du skille ut ved at de har grenseverdiene påtrykt med liten skrift.(Antall Ampere. ex: 1A). men 90% av de komponentene som ser slik ut som bildene ovenfor er overflatemonterte(SMC) motstander. Endret 9. juli 2004 av JaViZ Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Nå er jeg helt forvirret her.Jeg forsto det slik at de er sikringer siden de ligger under sikringsdelen hos Andersson Teknikse nettbutikk.Her er mailen jeg fikk fra de: Dessverre så finnes det ikke noe servicemaual til PS2 consoll å oppdrive i markede. Har du kortsluttet den så er sansyneligheten stor for at sikringer er gått på hovedkortet. Se etter sorte firkantede komponenter med 2 siffer på alle sikringer er merket på kretskort med PS-1-2-3-4 osv. disse skal måle 0 ohm da er de i orden , måler du ohm så er de defekt. Du har også en hovedsikring på kretskortet som er hvit avlang liten tass denne sitter normalt midt på kortet merket med 5.1 eller høyere verdi her kan brukes 7A disse finner du under SMD sikringer, PS sikringer finner du under IC-sikringer på vår nettbutikk. www.atekni.no Mvh Andersson Tekniske Trur nesten jeg gir opp å reperarer PS2-konsollen selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå