Gå til innhold

C3 Hovedkort

alaruz

Anbefalte innlegg

Har tenkt å lage en tileggsmaskin basert på en VIA C3 cpu... Da bruken ikke skal være stort vanskeligere enn surfing, filmer (ikke mye), mp3 og office bruk. - Jeg vet at C3 cpuen er svak men dette må den da klare fint.

Men jeg tenkte også til dette eks. et MicroATX hovedkort med alt på for å si det slik (LAN, LYD, VGA...) - Har noen noen slike hovedkort å anbefalle ? - Hvordan er slike hovedkort i stabiliteten ? - Vil et onboard VGA-kort duge til dette bruket osv....

Kom gjerne med forslag med andre passende hovedkort. - Er interesert i et billig system men også helst nokså stabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trur jeg heller ville gått for en duron løsning som prismessig ligger på ca samme nivå..

men d er dette med støyen da fra cpu vifte osv osv

har selv M-atx fra asus *lurer på om det heter km133-vm) og duron 1200..

det har innebygd vga og lyd greit nok til disse oppgaver + at jeg oxo spiller en del på maskina ....

men jeg vil annbefale å ta et hk med agp spor oxo da mange Hk i denne størrelsen ikke har det...

kjekkt med et bedre grafikkkort etterhver.......

selv er jeg kommet til at m-atx er den greieste størrelsen på PC-en

[ Denne Melding var redigert av: Nake på 2002-04-19 22:26 ]

Lenke til kommentar

Hvis du ikke venter for mye av filmavspillingen er sikkert C3 et bra valg. Leker med tanken på å bygge en minst mulig mp3-boks til å ha i stua. Til det kan kanskje et ITX-hk være ypperlig uten at jeg vet noe som helst om ITX-formfaktorkort annet enn at de er mindre en M-ATX.

Mener forresten at selv om C3 er basert på s370 er den ikke nødvendigvis kompatibel med FCPGA.. Noen som har utfyllende info om dette?

DrS

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-20 09:14, alaruz skrev:

Jeg glemte å spørre, hvilke plasser selger VIA C3 til en fornuftig pris, har lett litt rundt på Webshopene og har ikke funnet noe,...

Et kjapt søk på 'via c3' i prisguiden avslørte at både Databutikken, PSData, Compo Data, iHandel og Access selger VIA C3 :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-04-20 09:46 ]

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt en Shuttle SV24 barebones kabinett og hk i ett.. Det skulle fungere utmerket til den type bruk, og med en stor og stille 5400RPM hdd og en stille DVD skulle du ha et nesten lydløst lite, stilig kabinett :smile: Husker ikke helt hvor du får tak i SV24, men hvis du søker i forumet får du opp noen tråder hvor man snakker om det...

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...