alaruz Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Har tenkt å lage en tileggsmaskin basert på en VIA C3 cpu... Da bruken ikke skal være stort vanskeligere enn surfing, filmer (ikke mye), mp3 og office bruk. - Jeg vet at C3 cpuen er svak men dette må den da klare fint. Men jeg tenkte også til dette eks. et MicroATX hovedkort med alt på for å si det slik (LAN, LYD, VGA...) - Har noen noen slike hovedkort å anbefalle ? - Hvordan er slike hovedkort i stabiliteten ? - Vil et onboard VGA-kort duge til dette bruket osv.... Kom gjerne med forslag med andre passende hovedkort. - Er interesert i et billig system men også helst nokså stabilt. Lenke til kommentar
Never Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 trur jeg heller ville gått for en duron løsning som prismessig ligger på ca samme nivå.. men d er dette med støyen da fra cpu vifte osv osv har selv M-atx fra asus *lurer på om det heter km133-vm) og duron 1200.. det har innebygd vga og lyd greit nok til disse oppgaver + at jeg oxo spiller en del på maskina .... men jeg vil annbefale å ta et hk med agp spor oxo da mange Hk i denne størrelsen ikke har det... kjekkt med et bedre grafikkkort etterhver....... selv er jeg kommet til at m-atx er den greieste størrelsen på PC-en [ Denne Melding var redigert av: Nake på 2002-04-19 22:26 ] Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 19. april 2002 Del Skrevet 19. april 2002 Hvis du ikke venter for mye av filmavspillingen er sikkert C3 et bra valg. Leker med tanken på å bygge en minst mulig mp3-boks til å ha i stua. Til det kan kanskje et ITX-hk være ypperlig uten at jeg vet noe som helst om ITX-formfaktorkort annet enn at de er mindre en M-ATX. Mener forresten at selv om C3 er basert på s370 er den ikke nødvendigvis kompatibel med FCPGA.. Noen som har utfyllende info om dette? DrS Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 psdata selger Microstar MS6368LAN, Mainboard FCPGA VIA PLE133 Micro ATX Audio VGA LAN 723,- Dette cipsettet blir anbefalt brukt til c3 av via, så da bør det nå virke bra. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 20. april 2002 Forfatter Del Skrevet 20. april 2002 Jeg glemte å spørre, hvilke plasser selger VIA C3 til en fornuftig pris, har lett litt rundt på Webshopene og har ikke funnet noe,... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Quote: On 2002-04-20 09:14, alaruz skrev:Jeg glemte å spørre, hvilke plasser selger VIA C3 til en fornuftig pris, har lett litt rundt på Webshopene og har ikke funnet noe,... Et kjapt søk på 'via c3' i prisguiden avslørte at både Databutikken, PSData, Compo Data, iHandel og Access selger VIA C3 :smile: [ Denne Melding var redigert av: Howard på 2002-04-20 09:46 ] Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg ville anbefalt en Shuttle SV24 barebones kabinett og hk i ett.. Det skulle fungere utmerket til den type bruk, og med en stor og stille 5400RPM hdd og en stille DVD skulle du ha et nesten lydløst lite, stilig kabinett :smile: Husker ikke helt hvor du får tak i SV24, men hvis du søker i forumet får du opp noen tråder hvor man snakker om det... Cobos Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 shuttle-pc fås på http://www.stealth.no Lenke til kommentar
Danny Skrevet 20. april 2002 Del Skrevet 20. april 2002 shutle er også ute med p4 løsninger med sis hk i de barebone pc`ene men har ikke sett det i norge: http://www.shuttleonline.com/spec.php3?model=ss50 hadde vært fett å hatt en sånn i stua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå