Raijin Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har tenkt å anskaffe meg et minnekort til Ixus kameraet. Ettersom jeg ikke har peiling på minnekort i det hele tatt, må jeg spørre dere om råd. Har ikke tenkt å bruke mer enn 500 kr på et minne kort. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
clickclick Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Et vanlig Sandisk Compact Flash 256MB burde holde. Koster drøyt 500 på nettet. Ca 120 bilder på din IXUS 500 ved høyeste oppløsning. Lenke til kommentar
oeystein Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hei! Jeg har samme problemstilling og trenger å kjøpe minnebrikke i en Oslobutikk på fredag. Ser at Lømorks Foto selger "Sandisk 256 MB" til kr 650,- og FotoVideo selger "Lexar 256 MB 8x USB CF Minnekort" til kr 605,-. Vet noen om rimeligere butikker i Oslo for raskt kjøp av minnebrikke? Hva er best av Sandisk 256 MB (vanlig) og Lexar 256 MB 8x ? Til slutt en parantes: Er TwinMOS merket som Komplett.no selger noe å kjøpe? Lenke til kommentar
M25 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg vil på det sterkeste anbefale dere å kjøpe Sandisk Ikke kjøpTwinMOS Jeg hadde problem med det fra første stund! Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 TAkk for alle svar. Går for sandisk 256 jeg. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Både Sandisk og Lexar er trygge, gode merker. Twinmos er det dessverre en del feil med, så jeg ville ikke valgt Twinmos om du bryr deg om bildene du tar. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 (endret) Haster litt, skal på ferie snart og skal ha et Ixus 430 med en minnebrikke på 128 MB. Er dette lexar eller twinmos? Lexar Memory Stick 128MB bl.a. digitale kamera Produktbeskrivelse TwinMOS flashminnekort - 128 MB - Memory Stick Jeg vil ta vare på bildene mine EDIT: Dette minnekortet passer til kameraet ja? Eller evt. så blir det Crusial. Er Crusial bra? Endret 10. juli 2004 av torsvb Lenke til kommentar
Kolibri Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Ixus 430 bruker compact flash (CF) minne kort, IKKE memory stick. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Gikk kanskje opp for meg etterhvert egentlig ja, har litt hastverk, må bestille før imorra-tidlig. Er Crusial greit minne? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Kjøp Lexar eller Sandisk. De lager de mest stabile minnekortene, så bildene dine ligger tryggest mulig inntil du får kjørt de over på datamaskinen. De er litt dyrere, men det er en billig forsikring for å sikre bildene best mulig. Crucial er ikke blant de verste, men ikke blant de beste heller. Ligger vel på nivå med Twinmos (for øvrig feil i produktbeskrivelsen til Komplett da de mente Lexar var Twinmos). Lenke til kommentar
sruben Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Min lokale sjappe har Kingston minnekort. Hvordan er disse sammenlignet med Sandisk f.eks? Lenke til kommentar
TempO Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 dette lurer jeg oxo litt på. Er i ferd med å bestille ixus 500 (mitt første digi cam...jippi tror nok jeg kommer til å bestille fra netshop, å de har ikke noe annet inne enn kingston minne akkuratt nå. Er det dumt å bestille kingston? eller bør jeg vente til de får inn sandisk eller lexar? har så lyst til å bestille nå, hehe (gleder meg bare litt til å få meg cam Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. juli 2004 Del Skrevet 15. juli 2004 Kingston er ikke direkte dårlig, men har høyere feilrate enn Lexar og Sandisk. Hvor mye høyere, tør jeg ikke anslå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå