Gå til innhold

Finner ikke 160 gb på hdd, bare 26 gb

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny hdd på 160 gb, men jeg får ikke formatert mere enn 26 gb. Kjører fdisk for partisonering, men der og finner`n (maskina)bare 26 gb. Har en hdd på 40 gb som jeg tok ut i håp om at den (maskina) fant alle 160 gb på den nye hdd`en. MEN det gjorde den ikke!!!

Har satt inn nytt skjermkort på 128 mb minne men det har vel ingen betydning.

Hva kan være galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå inn på kontrollpanel --> administrive verktøy --> datamaskinbehandling -> diskbehandling.. velg disken din og formater.. da gjør windows det selv.. pleier som regel å fungere... eller så kan du ta siste utvei.. sett den i en anna pc og formater den der

Lenke til kommentar

Det kan være flere årsaker :

Du kjører Windows XP men har ikke oppdatert til SP1 -> Oppdater til SP1 og slå på ilgang til 48bit LBA : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;303013

Hovedkortet ditt støtter det ikke.... Se etter hvor stor harddisk BIOSen finner. Om den finner det samme som Windows kan du forsøke oppdatere BIOSen din. Om dette ikke hjelper må du enten bytte hovedkort eller skaffe deg en IDE kontroller som takler så store disker

Ett siste grunn kan være om du har satt jumper feil på harddisken så du har slått på den "Limit capasity to 32GB" funksjonen som de fleste disker har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...