~Roar~ Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg har kjøpt en ny hdd på 160 gb, men jeg får ikke formatert mere enn 26 gb. Kjører fdisk for partisonering, men der og finner`n (maskina)bare 26 gb. Har en hdd på 40 gb som jeg tok ut i håp om at den (maskina) fant alle 160 gb på den nye hdd`en. MEN det gjorde den ikke!!! Har satt inn nytt skjermkort på 128 mb minne men det har vel ingen betydning. Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
DarkWolf Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 gå inn på kontrollpanel --> administrive verktøy --> datamaskinbehandling -> diskbehandling.. velg disken din og formater.. da gjør windows det selv.. pleier som regel å fungere... eller så kan du ta siste utvei.. sett den i en anna pc og formater den der Lenke til kommentar
ba1der Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Det kan være flere årsaker : Du kjører Windows XP men har ikke oppdatert til SP1 -> Oppdater til SP1 og slå på ilgang til 48bit LBA : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;303013 Hovedkortet ditt støtter det ikke.... Se etter hvor stor harddisk BIOSen finner. Om den finner det samme som Windows kan du forsøke oppdatere BIOSen din. Om dette ikke hjelper må du enten bytte hovedkort eller skaffe deg en IDE kontroller som takler så store disker Ett siste grunn kan være om du har satt jumper feil på harddisken så du har slått på den "Limit capasity to 32GB" funksjonen som de fleste disker har. Lenke til kommentar
eirik86 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 husker for lenge siden da jeg kjøpte en 40 GB ( det var svære greier da jeg kjøpte den). jeg kom hjem installerte den og fant barre noen få GB's. Det som hjalp var å flashe BIOS (oppgradere BIOS). Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Prøv å la partisjonen bruke 100% av ledig plass i FDISK, da skal det funke. (Dvs, det funker å bruke %-sats på første partisjon, men ikke på andre, tredje osv ) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) hva med å formatere til ntfs formatet, den skal jo være mye bedre enn fat32 Endret 2. juli 2004 av rakib Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 sjekk det med jumperne på harddisken du. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Dette omhandler lagringsmedier, og passer derfor bedre i den kategorien. Flyttes dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå