Gå til innhold

hvorfor liker ingen final fantasy X

yojimbo

Anbefalte innlegg

Som jeg sier, så skal jeg da heller kjøpe det for å komplettisere samlingen, enn å få en deilig spill opplevelse.. Jeg har en kamerat som har spilt igjennom det, og han sa det var helt greit, så jeg kommer isåfall til å spille det igjenom jeg og.

Vil vel kanskje vente litt, til det faller i pris ;) Nær release av FFXII feks :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil påstå at min favoritt stort sett alltid er det spillet jeg spilte sist, selv om jeg startet på VII. jeg har spilt alle unntatt VIII og IX, og tror nesten jeg setter X som min favoritt selv om tidus kan være litt i overkant fjortis innimellom. :roll:

edit: romertall...

edit2: får aldri disse elendige romertallene riktig :mad:

Endret av kakk
Lenke til kommentar
X er alt for lett. Man blir helbredet ganske mye etter kamper og det er ikke vanskelig å finne ut hvor du skal og fiendene er ganske lette. Sphere systemet suger i tilleg.FF 8 forever :love:

Synes Sphere-grid-systemet er svært så innovativt jeg, og det slår i hvert fall draw-systemet i FFVIII, som nevnarion sa. Angående det med fiendene har du jo plenty av muligheter til å finne utfordringer med (prøver hardt å ikke spoile noe :) ) Dark Aeons, Arena-monster og diverse megabosser spredt rundt omkring! Synes fremdeles X er top notch jeg, som dere sikkert har skjønt by now ;)

Endret av Ny i gamet
Lenke til kommentar

Fordi X er så lineært. Sphere systemet er det dårligste oppgraderings metoden bruk i FF seien. Pluss at det har voice actors (for meg ødela det litt) Tilogmed VIII er bedre enn X. Ingen FF spill slår VII som har best story og gameplay. Så gir de ut den største skammen noen gang gjort mot FF serien: FFX-2. Blir rett og slett sur av å, spille det spillet der. Charlies Angels fjortiss jente spill.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Synes Sphere-grid-systemet er svært så innovativt jeg, og det slår i hvert fall draw-systemet i FFVIII, som nevnarion sa. Angående det med fiendene har du jo plenty av muligheter til å finne utfordringer med (prøver hardt å ikke spoile noe  ) Dark Aeons, Arena-monster og diverse megabosser spredt rundt omkring! Synes fremdeles X er top notch jeg, som dere sikkert har skjønt by now 

Syns Sphere Grid greia er ganske genial jeg da, likte det jeg! Men Dark Aeons og Omega og slikt er altfor lett å ta, bare bruke Yojimbo det, han tar dem på ETT slag. Bare gi han nok penger over lang nok periode så begynner han å bruke det hver gang du gir han penger. (Bør gi han fra 1K-30K gil)

Fordi X er så lineært. Sphere systemet er det dårligste oppgraderings metoden bruk i FF seien. Pluss at det har voice actors (for meg ødela det litt) Tilogmed VIII er bedre enn X. Ingen FF spill slår VII som har best story og gameplay. Så gir de ut den største skammen noen gang gjort mot FF serien: FFX-2.

Sphere er IKKE drålig, og VII er det absolutt beste ja, med den beste story'n og gameplay EVER, og ja, X-2 er noe av det værste jeg har vært med på. Er vel det desidert DÅRLIGSTE FF'et noen gang!

Lenke til kommentar

Synes nå Sphere-systemet var greit.. Men kunne lett bli uoversiktlig til tider :\ Og Draw-systemet til VIII trakk voldsomt ned! Det og "Du øke i level, fiende øke i level"-saken..

Det som trekker ned X er nok i hovedsak det linære og null world.map..

Voice-acting'en synes jeg var helt ok, men noen ganger så virket det som om replikkene ble kjørt i fast-forward :\

Lenke til kommentar

Hadde ikke noe problem med voice-actingen, men at worldmap manglet var vel det som trakk ned for min del.

Historien er som i alle FF spill jeg har spilt, utrolig fengende og vakker, men manglet liksom litt for å bli like bra som i FFVII.

Lenke til kommentar

Det som ødela mest for meg i FFX er at hele spillet er en eneste lang film der du en gang i blant for sjansen til å utforske et dungeon og sloss litt, men mesteparten av tida bare går mellom kuttscener. Ikke før det hele nesten er over får du full frihet. Se på FFVI til VIII (kan ikke uttale meg om niern for den har jeg ikke spillt på egenhånd) der alt kan utforskes i valgfri rekkefølge halveis ute i spillene om ikke tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

Hvor er det billigst å kjøpe VII? Starta med det, min personlige favoritt :) likte X og, men det er liksom noe spesielt med VII..

VII cdene mine er så oppripa at jeg trenger nye :ermm:

Endret av Slettet-66d37
Lenke til kommentar
dere kan ikke si at VII har bedre story enn VI. ikke tale om.

Jo jeg vil faktisk påstå det.. Klarte ikke helt å binde meg til Esper og alt det der.. Men det var en knakende god historie :) (Dog er VII bedre!)

Hva er galt med cut-scenes? :D Er jo helmaks mener jeg.. Ok så var det liiiitt mange av de i X, men alikevel så tok de jo pusten fra deg!

Lenke til kommentar
Synes nå Sphere-systemet var greit.. Men kunne lett bli uoversiktlig til tider :\ Og Draw-systemet til VIII trakk voldsomt ned! Det og "Du øke i level, fiende øke i level"-saken..

Det som trekker ned X er nok i hovedsak det linære og null world.map..

Voice-acting'en synes jeg var helt ok, men noen ganger så virket det som om replikkene ble kjørt i fast-forward :\

Draw systemet er genialt, i og med at du kan styre mye mer på hvor sterk man skal blir i de og de statsene. Magien har en stor rolle i Junction Systemet. Og dette er jo bare bra at fienden også går opp i level når du går opp i level, da får du jo hele tiden utfordringer! Og vist det er et strort minus kan man jo bare bruke "LVL Down"(ability som man kan få fra 2. disc)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...