Gå til innhold

hvorfor liker ingen final fantasy X

yojimbo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer antagenlig på i vilken rekkefølge man begynnte på disse spillene, noen sverger til ff 6 siden de begynte på den , andre mener 7 er best siden de begynte med den osv.

Men uansett det som gjør at folk ikke liker x så mye som de andre (tenker da mest på 6-9) er nok at frihetsfølesen var radiakalt borte fra x i forhold til de andre spillene.

En annen ting er at nok mange har gjort som meg og spilt 6-10 i ff serien, og når man da har runna så mange tidskrevende spill

så begynner å føle at dette er blitt gjort før "been there, done that" og gå litt lei lissom.

Nå skal det være sagt at selv om mange spilte 7`ern først så liker mange 8`ern bedre , det er en av de tinga jeg mere lurer på!

Lenke til kommentar
jeg har fått intrykk av at "alle" liker ff 7 8 og 9 bedre enn 10. personlig digger jeg 10 noe kraftig. da er spørsmålet : hva gjør at du som synes feks 7 8 og 9 er bedre enn 10 , syns nettopp det?

Det der er et spørsmål jeg også stiller meg! Har ikke spilt ferdig FF7 riktignok, men for meg står FFX som et av de beste, og muligens også dét beste spillet noensinne! Har et slikt forhold til Tidus og Yuna (og de andre også forsåvidt) som ingen av de andre kommer i nærheten av! Blir nesten sentimental bare jeg tenker i retning av FFX! :p

Lenke til kommentar

Jeg startet med 7'ern og sverger til den, den er bare BEST!

Jeg har FF:VII, FF:IX, FF:X, og FF:X-2

Likte ikke at de hadde fjernet "world" fra 10'ern, "world" er liksom FF! Istedet for å utforske, lete og spørre og måtte TENKE deg igjennom, så hadde du plustelig en sti og et kart som du måtte følge.

Men uansett det som gjør at folk ikke liker x så mye som de andre (tenker da mest på 6-9) er nok at frihetsfølesen var radiakalt borte fra x i forhold til de andre spillene.

Det er så sant som det er sagt! (skrevet) Kan ikke si meg mer enig! Hadde 10'ern hatt "world" så hadde den i alle fall vært på linje med 7'ern... Jeg har spilt 10'ern mest, men det er fordi jeg bare brukte mer tid på å bli ferdig med den, der har jeg tatt alle dark aeons, fått nesten alle ultimate weapons og alle jeg HAR fått alle aeons i tillegg til å ha tatt OMEGA-weapon... Så i FFX har jeg gjort ALT, (nesten) men det har jeg ikke i 7'ern. 7'ern sluttet jeg å spille da jeg fikk tak i noen andre spill, og plutselig var den glemt... :(

Men kom på at jeg hadde spillet igjen nå, og har hekta igjen.

Antall timer jeg har brukt på FF spill:

VII 79

IX69

X 128

X-2 *12*! Booooooooooring..... Altfor likt 10'ern, men det er jo en etterfølgelse, men allikevel...

så begynner å føle at dette er blitt gjort før "been there, done that" og gå litt lei lissom.

EDIT: VII hadde bare DEN historien som du bare MÅTTE avslutte, det er råe filmer og alt er bare PERFECT på VII!

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Spilt åttern i ca 30 timer, sommerferien i fjor stoppet oss fra å bli ferdig...Syvern har jeg såvidt begynt på, spilt 5-6 timer bare. Niern var min første FF, og den har jeg rundet både tre og fire ganger, samlet spilletid sikkert nærmere 250 timer! (En fornøyelse alle sammen!) X har jeg rundet "et par" ganger, sikkert noe sånt som 300 timer her! X-2 ble aldri det helt store, kun 35 timer har gått med til det...foreløpig! Så man kan vel si at jeg har spilt EN DEL Final Fantasy i løpet av de fire-fem årene jeg har vært kjent med (og bergtatt av) serien! Håper bare fortsettelsen blir like bra! :D

Lenke til kommentar

Min favoritt er FF 7.

Men det blir feil å si at ingen liker ff x.

jeg liker alle final fantasy-spillene, men 10'ern er ikke min store favoritt.

Som de andre har sagt så er det noe med frihetsfølelsen. Håper virkelig det blir world map på 12'ern altså.

Mulig at 7'ern er favoritten min fordi det var den jeg spilte først.

Lenke til kommentar

Det er sant at mangelen på WORLD trekker ned litt i FFX, men det er likevel et utrolig bra spill. Det er mye bedre enn for eksempel FF 8, som er i mine øyne var en stor skuff. Det er også sant at folk har ofte sitt "innføringsspill" i FF-serien som sin favoritt. Jeg husker godt time etter time, dag etter dag foran SNES'en med Final Fantasy VI. Det var tider!

Lenke til kommentar

Jeg har spilt FFX mest, men det er fordi den tok lengst tid :p FFX er IKKE dårlig, men som sagt så er frihetsfølelsen HELT borte. FFVII hadde med morsomme elementer som "Gold Saucer" osv. (Jeg spiller fremdeles der ;) ) De burde dra på noen flere "overaskelser, og TING" med i de nye spillene, også litt mer frihet takk....

Lenke til kommentar

det har du rett i. hvordan er egentlig X-2? kjører de samme "cut-to-the-case" som i X? jeg skammes over å si det, men jeg har faktisk ikke klart å skrape sammen de nødvendige økonomiske midler til å investere i det. er det bedre enn X-1?

Endret av cassidy
Lenke til kommentar

Ahhhh. X-2 er døll. Har du spilt X så er X-2 heeelt forferdelig. Jeg kjøpte det og er dritt lei etter bare 12 timer :( "Been there, done that".... ALT er gjort før! Alle stier veier osv er det samme som i X. (Nesten) X-2 er den største FF skuffen min noensinnne.....

Lenke til kommentar

Kjøp følgende PS1-Spill: Final Fantasy Origins, Final Fantasy Anthology, Final Fantasy VI, Final Fantasy VII, Final Fantasy VIII(hvis du har råd), Final Fantasy IX.

PS2: Final Fantasy X.

Glem pc'en.

Endret av cassidy
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har fått med meg at noen IKKE liker X'n.. Personlig så skjønner jeg ikke hvordan noen ikke kan LIKE et Ff spill i det hele tatt, men seff kan en like noen bedre enn andre.. For meg så måtte X inneholt world-map, bedre menyer, auto-ablilites og at våpenet har mer å si på attack/strenght/defence/luck+++ en hva det har. Liker så appsolut ikke våpensystemet i X! Derimot skal det ha skryt for CTB

Jeg startet karieren med VII, og mener bestemt at den er den beste. Mulig en knytter seg bedre til karakterene i jomfru-spillet;) En kamerat av meg debuterte med VIII, og mener det er best. osv osv.

-Teddy-: Er Spira HELT lik som i X ? Må få kjøpt det snart altså.. Kanskje ikke for å spille det, men for å komplett-ere samlingen ;)

Lenke til kommentar

Det er NESTEN helt likt. Noen forandringer er det jo, noen byer er bygd opp fra ruiner osv, men det er alle de gamle stedene. Noe nytt er det jo, men du kan gjerne noen snarveier fra før av.... Jeg ville ikke anbefalt å kjøpe X-2 for over 300spenn, det er ikke verdt mer! Syns FFX-2 bare er en stor skuff jeg da, kjedelig... Men alle mener jo ikke det samme som meg. ;) Ville heller sagt "lån det av en kompis" eller noe, så kan du se hvordan det er... Det er kommet opp noe a lá systemet fra 9'ern med abilities og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...