Gå til innhold

Ny kjøler,bra kontakt med gpu?(radeon 9800pro)

Kuffe

Anbefalte innlegg

Har nettopp montert denne viften på mitt radeon 9800pro kort, men er litt bekymret for at kjøleribbene ikke har god nok kontakt med gpu.

Rundt gpu'en er det nemilg en slaks stålramme rundt, bilde som jeg ikke var sikker på om jeg skulle ta av.

Har noen noen erfariger med denne kjøleren og 9800pro, eller vet hvordan jeg kan enkelt sjekke om det er bra kontakt?

Har forløbig ikke hatt noe artifacts.

m.v.h

Knut Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem, du kan ta av den "stålkanten" som forsovet heter shim..

Men da risikerer du å knuse kjernen din, og du trenger så absolutt ikke å gjøre dette!

Jeg har hatt 3 9800PRO kort med VGA silencer, og alle kjøler like bra, bare å sette rett på, ingen grunn til bekymring!

Spill i vei med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Ikke noe problem, du kan ta av den "stålkanten" som forsovet heter shim..

Men da risikerer du å knuse kjernen din, og du trenger så absolutt ikke å gjøre dette!

Jeg har hatt 3 9800PRO kort med VGA silencer, og alle kjøler like bra, bare å sette rett på, ingen grunn til bekymring!

Spill i vei med god samvittighet!

Du bør absolutt ta av shimmen! Legger du noe som er helt plant oppå shimmen og kjernen (f.eks Stanleyblad), er det store sjangser for at du ser lys mellom kjernen og det du drar over.Ser du på orginalkjøleren så er det en forhøyning der den får kontakt med kjernen. Slik forhøyning er det ikke på VGA-silencer.

Så press et stanleyblad eller en tapetkniv forsiktig under shimmen på et hjørne og vri , så løsner den til slutt uten fare for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...