Greez Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hei sann folkens! En kammerat av meg har en Amd Athlon 2000+,Msi (micro atx) et eller anna slag,512 sdram, og 160gb seagate p-ata, cdrom. Problemet er: Vi hadde et virus og skulle starte i safe mode, men når vi prøvde å kjøre safe mode kom det bare masse drivere opp på skjermen i en rekke, så hang pc'en seg. Vi restartet og når pc'en skulle boote inn i windows (xp) på vanlig måtte så stod det at windows\system hva korupt eller slettet. Så vi kom oss ikke inn på windows. Vi prøvde å installere windows xp på nytt, men det gikk ikke. Dette skjede da: Vi tok på first boot device i bios (altså cdrom som det), og bootet cdrommen, etter vi trykket på tasten trykk på en tast for å boote cdrommen så stod det 'kontrollerer maskinvare' så ble skjermen svart (cdrommen sluttet å jobbe, men power lyset til skjermen lyste grønn ennå. Har prøvd dette: Deaktivert IRQ porter Tatt ut pci skjermkort og kjører på integrert vga kort satt standar innstilinger i bios prøvd mange OS cd'er skjekket temp på cpu. Noen som vet noe som kan hjelpe meg med å innstalere OS eller komme inn i windows igjen? Han har dårlig tid så takker for raskest mulig svar!! Ps! noen leifer kan det være, så bare si ifra. Edit: Er ikke sikker på om jeg har postet denne posten rett , så bare flytt den på riktig plass. Endret 30. juni 2004 av Greez Lenke til kommentar
Greez Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Sorry at jeg masser , men trenger hjelp snarest mulig Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 sikker på at xp(os) cd funker? Eventuelt har veldig mange hakk og striper? Lenke til kommentar
Greez Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jepp...helt sikker! Ingen ripper eller noe! Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hadde lignende prob med en pc. Vi prøvde veldig mye. f.eks skifte hdd ta ut unødvendinge kort prøve annen ram. Vi fikk det til tilslutt, men jeg vet ikke ka hva vi gjorde som funka... Lenke til kommentar
Greez Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Hadde lignende prob med en pc. Vi prøvde veldig mye.f.eks skifte hdd ta ut unødvendinge kort prøve annen ram. Vi fikk det til tilslutt, men jeg vet ikke ka hva vi gjorde som funka... Hd'en funket fint før det...så tror ikke det er den. Den er foresten helt ny. Lenke til kommentar
Greez Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Mener ikke å mase men jeg trenger veldig til hjelp. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Mener ikke å mase men jeg trenger veldig til hjelp. Aner ikke om dette hjelper, men jeg hadde akkurat det samme problemet da jeg skulle reinstallere med en SP1-slipstreamed versjon av XP jeg hadde laga. Prøvde å boote med orginal CD, og da fortsatte installasjonen etter "detecting hardware". Greier dere å boote andre CD'er, f.eks knoppix (linux) ? Prøv å slett alle partisjoner på harddisken med fdisk fra bootable floppy. Lenke til kommentar
Greez Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Aner ikke om dette hjelper, men jeg hadde akkurat det samme problemetda jeg skulle reinstallere med en SP1-slipstreamed versjon av XP jeg hadde laga. Prøvde å boote med orginal CD, og da fortsatte installasjonen etter "detecting hardware". Greier dere å boote andre CD'er, f.eks knoppix (linux) ? Prøv å slett alle partisjoner på harddisken med fdisk fra bootable floppy. Skal prøve å boote linux nå. Men greide du å fikse problemet du hadde selv? Lenke til kommentar
Greez Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Har prøvd med Linspire og da kom jeg inn i booten. Men jeg vil ha windows inn. Lenke til kommentar
DemoNsouL Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Har du prøvd å starte opp med en oppstartsdisket og formatert? Evt, sjekket opp partisjonene med FDISK. Lenke til kommentar
Greez Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Har nå fått inn windows xp...loadingen kommer opp..men så blir skjermen svart igjen . Noen som har vært borti lignende eller vet hva problemet er? Lenke til kommentar
Greez Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 PC'en booter fremdeles ikke inn i windows etter innstallasjon .Jeg trenger skikkelig hjelp av proffer nå. Lenke til kommentar
Greez Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Noen som vet, kammeraten min skal være her i 1 dag til så vi må få fikset pc'en hans. Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Sjekk iallefall IDE kabelen, regner med at dere har satt jumper på harddisken som MASTER og koblet denne til den ene IDE kanalen, og at CD-ROMen også har jumperinnstilling MASTER og er koblet til den andre IDE-kanalen. Regner også med at dere bruker AUTODETECT i BIOS innstillingene for IDE (udma, osv). Litt vanskelig å si hva som er feil. Har hatt merkelige problemer med PC'er som får for lite strøm etterhvert som man fyller på med nye grafikkort, DVD osv Endret 2. juli 2004 av lurerpaa Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Prøv å koble alt fra hverandre og koble kun de nødvendige tingene til igjen. Sjekk at alle jumpere står riktig plassert. Bruk "default" innstillinger i BIOS. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Mye bumping, samt meget dårlig topic. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg