donald D Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 I dag kjøpte jeg meg en helt ny wester digital 200 gb harrdisk. Jeg kom hjem og tok ut den gamle og satte i den nye . Så startet jeg pc. Til og begynne med hang biosen seg opp når den skulle finne den nye harrdisken, og den ville ikke boote fra cdromen slik at jeg kunne installere xp. Etter 4-8 forsøk fikk jeg pc til å boote fra cd rommen men da sto det ikke gikk, jeg prøvde både windows xp pro cd min og den gamle 98 men til ingen nytte . Hva kan jeg gjøre for å få til å installere xp? Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kanskje ett dumt spørsmål, men har du husket å formatere disken først? Lenke til kommentar
donald D Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 hmm fikk nettopp til å boote med 98 men da kom det fram at jeg ikke hadde noe harrdisk. Gikk inn på biosen for å finn harrdisk automatisk men da bare henger pc seg og det står 2 Hvis d er formatering jeg mangler hva skal jeg gjøre isåfall? Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kan det være noe med jumperen på harddisken kanskje? Har du sjekket at den står riktig? Lenke til kommentar
Nemon Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hvis du ikke har formatert disken så gjør du det lett med f.eks Partition Magic eller ved hjelp av en oppstartsdiskett, der du helt enkelt skriver format C: hvis det er rett stasjon, det må du sjekke først! Lenke til kommentar
donald D Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jumperen er på riktig plass den. Når jeg starter pc kommer den vanlige starten fram der står den primary master= wester digital eller noe sånt. Deretter kommer det opp et nytt bilde hvor det står system konfigrasjoner, ellernoe lignende. Den skjermen kan jeg ikke komme meg unna uansett hvilken knapp jeg trykker, eneste utvei er å trykke på avknappen. Rart Hva slags programm må jeg ha i oppstarts disketten? Kanskje nybegynner innen denne hobyen Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jumperen er på riktig plass den. Når jeg starter pc kommer den vanlige starten fram der står den primary master= wester digital eller noe sånt. Deretter kommer det opp et nytt bilde hvor det står system konfigrasjoner, ellernoe lignende. Den skjermen kan jeg ikke komme meg unna uansett hvilken knapp jeg trykker, eneste utvei er å trykke på avknappen. Rart Hva slags programm må jeg ha i oppstarts disketten? Kanskje nybegynner innen denne hobyen Win Xp hjelper deg å formatere harddisken automatisk. Så akkurat å formatere er ikke viktigst. Du må inn til bios, ser om den finner harddisken din. Sørg for at ata ledningen virker. Sørg for at kontakten er godt i. Hvis det er mulig, kan du LOW formatere harddisken først gjennom BIOS. Lykketil Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hvis HDD'en er primary master og du kun har en CD- ROM/DVD/++ (som primary slave) så skal det vel ikke være jumper i WD- diskene... De jeg har hatt skal det hvertfall ikke være i... (80Gb og 120Gb SE) Edit: Jeg opplevde samme problem som deg, men løste seg da jeg tok ut jumperen Endret 30. juni 2004 av kristteo Lenke til kommentar
donald D Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Har tatt ut jumperen å , uten at det skjer noe mer. Har kontaktet support i butikken jeg kjøpte den i nå, skal nedover dit i dag for å se om de kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå