Sideburn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hoj! Har nettopp byttet HK (NF7S2), CPU (AMD 2800+) og RAM i en eldre maskin for en kompis. Prøver så kjøre opp XP fra den disken han har benyttet frem til nå. Har gjort dette mange ganger før, så det skal jo være uproblematisk. MEN: denne ganger går maskinen i restart hver gang XP prøver å laste drivere for å starte opp (når man normalt vil se den sorte skjermen med XP-logo). Ved neste start foreslår XP å starte i "safe-mode", men det funker heller ikke. Sjekket så disken i en annen maskin, og der virker den fint (altså ikke HD-feil). Kjørte deretter opp i "MS recovery console" og kjørte en fix av MBR og BOOT, uten noe hell. Koblet så inn en annen HD som jeg har både Linux og XP på. Kunne heller ikke kjøre opp med denne. XP gikk i restart som den andre disken, og Linux klagde over IRQ-settings og tilbød seg å reparere, men siden jeg fikk advarsel om fare for å miste data, terminerte jeg dette. Har selvsagt også satt update ESCD til "enabled" i BIOS fler ganger, men det blir ingen endring. Kan dette være fordi PSU bare er på 250W (Aopen)?? Noen andre forslag??? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prøv med fail-safe defaults i bios. Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 K, skal teste det Satte nettopp inn en ny HD i maskinen og la inn XP på nytt. Det funket helt fint, ingen feil.......... Da er det vel ikke PSU, men noen settinger på den andre XP-disken so lager krøll?? Har lest noe om problemer når man bytter mellom HK med forskjellige chip-sets, men har aldri vært borti det selv. Noen andre? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 *host*Format C:*host* Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Prøvde fail-safe defaults på den gamle HD'en, men det samme skjer på nytt. Får et flash av blåskjerm som er så kort at jeg ikke klarer å lese hva den sier........ Please advice:) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 K, skal teste detSatte nettopp inn en ny HD i maskinen og la inn XP på nytt. Det funket helt fint, ingen feil.......... Da er det vel ikke PSU, men noen settinger på den andre XP-disken so lager krøll?? Har lest noe om problemer når man bytter mellom HK med forskjellige chip-sets, men har aldri vært borti det selv. Noen andre? Seff. blir det problemer hvis du byttet HK og ikke har samme chipset på det nye........ Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 *host*Format C:*host* hehe......det er alltid siste utvei Lenke til kommentar
Lockedup.net Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Bytte hovedkort uten å reinstallere windows? Da er du ikke særlig mentalt oppegående Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Lockedup: det skal gå det, men bare hvis diskkontrolleren er lik/ganske lik. Om det er lurt er en helt annen sak... Men jeg synes ikke at du skal si at de som prøver på det ikke er friske i hodet sitt. Til trådstarter: sett hd i en annen maskin som slave og ta backup til den andre hd'en (masteren). For så å formatere og legge inn backupfilene etterpå! Lykke til Lenke til kommentar
Sideburn Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Bytte hovedkort uten å reinstallere windows?Da er du ikke særlig mentalt oppegående Takk for svar! Blir nok en format her ja, men skulle mer enn gjerne visst hvordan man kunne fikse dette problemet. Ikke fordi jeg ikke vet at det er lurest å legge inn windows på nytt, men fordi "mentalt oppegående" mennesker ofte søker en forståelse av et problem og ikke bare en lettvindt løsning -Kapisch? Lenke til kommentar
pett Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Bytte hovedkort uten å reinstallere windows?Da er du ikke særlig mentalt oppegående Er vel heller du du som ikke vet hva du snakker om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå