Gå til innhold

*Final* Fantasy, også er det 11 av dem...

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg HAR Omnislash og W-Summon, men etter jeg tok W-Summon har jeg ikke vært der.... Kommer special battle med en gang da eller?

EDIT: Det er ikke så farlig, jeg sjekker etterpå jeg.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Special battle var jo ikke vanskelig da..... Var ferdig på 10-15min med hele greia jo! Bare kjøre en KOTR og en Omnislash det..... Men jeg har altså Final Attack nå. Men hva gjør vel den? Prøvde på littahvert, paira den med forskjellig magic, og testa litt, men jeg merka ikke noe forskjell på noe. Hva gjør den egentlig?

FFVII ROX

EDIT: Det med KOTR og Omnislash var seff på han siste typen, de andre gikk som en lek ;)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Du kombinerer Final Attack materia med en annen materia, og når alle på laget dør, altså game over, så får du bruke materiaen du kombinerte den med EN gang før det er over.

Derfor skal du kombinere den med Phoenix Summon. Når du dør så kommer Phoenix og vips, ikke død lengre.

Du må bare huske at du har MP nok da.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at det noen gang kommer til Norge, iallefall på PS2. I Japan hadde de FFXI før vi hadde FFX.

Dessuten er spillet lett å få tak i nå, de selger det på de fleste spill-butikkene her hvor jeg bor.

Si ikke det.. FFXI er planlagt å komme til europa snart. Uansett er det ingen problem å skaffe seg et eksemplar av denne perlen av et MMORPG :p

Spiderman driver import av spill fra USA og Japan, pluss at det finst et dusin sider på nett der du kan bestille fra! Har spilt siden jul og det _er_ verdt pengene!

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi BETALE for å spille det da? Det er jo helt teit! Vi betaler når vi KJØPER spillet! Da gidder jeg ike å kjøpe det hvis det er sånn mnd avgift... :realmad: Det er jo ikke mnd avgift på SOCOM, eller Counter-Strike, eller noe slikt! Faen så teit!

Lenke til kommentar
Hvorfor må vi BETALE for å spille det da? Det er jo helt teit! Vi betaler når vi KJØPER spillet! Da gidder jeg ike å kjøpe det hvis det er sånn mnd avgift... :realmad: Det er jo ikke mnd avgift på SOCOM, eller Counter-Strike, eller noe slikt! Faen så teit!

Men det er månedsavgift på Anarcy Online, Everquest +++

CS er vel for fader røske ikke et MMORPG.. For det første er det ikke massive-multiplayer, og for det andre så er det ikke RPG! Det eneste det er, er online!

Du skjønner vel at det koster penger å ha en så stor verden som FFXI gående på 1000talls servere?

Lenke til kommentar
[quote name='Swoofah' date='05/07/2004 : 15:39'] [quote name='Teddy-' date='05/07/2004 : 14:02'] Hvorfor må vi BETALE for å spille det da? Det er jo helt teit! Vi betaler når vi KJØPER spillet! Da gidder jeg ike å kjøpe det hvis det er sånn mnd avgift... :realmad: Det er jo ikke mnd avgift på SOCOM, eller Counter-Strike, eller noe slikt! Faen så teit! [/quote]
Men det er månedsavgift på Anarcy Online, Everquest +++

CS er vel for fader røske ikke et MMORPG.. For det første er det ikke massive-multiplayer, og for det andre så er det ikke RPG! Det eneste det er, er online!

Du skjønner vel at det koster penger å ha en så stor verden som FFXI gående på 1000talls servere? [/quote]
:wallbash: jeg hakke peiling på hva "MMORPG" er for noe, men uanz så er det 100% idiotiskt med månedsavgift. Jeg skjønner godt at det koster peéng å ha masse servere oppe, men vi betaler for å KJØPE spillet OG for å spille det! :yucky: Noe så teit! 100% idiotiskt! Hadde det vært rundt 10-40kr så hadde jeg paya, men opp i mot 100kr er altfor rått! Jeg kan banne på at det blir et stort overskudd på mnd avgiftene! Hadde de AKKURAT dekket det det koster å ha disse serevrene oppe, så hadde det neppe kostet mer enn 30spenn pr mnd! BLODSUGERE! Skjønner at de skal ha et overskudd, seff må de det, men det får de inn FRA SELVE SPILLET!

EDIT: Stygg skrive leif.... Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

MMORPG betyr Masse Multiplayer Online Role Playing Game og det koster MASSE å holde i gang/vedlikeholde. Servere og båndbredde koster flesk.

Det er IKKE slik på CS, for der setter hver og enkelt opp en server selv. Det er ikke Valve som setter opp serverne for folk. På FFXI så er det SquareEnix som sitter med alle kostnadene. Derfor må de ta måndedsavgift for å holde alt i gang.

Lenke til kommentar
Det er IKKE slik på CS, for der setter hver og enkelt opp en server selv. Det er ikke Valve som setter opp serverne for folk. På FFXI så er det SquareEnix som sitter med alle kostnadene.

Skjønte det da, men 100kr er DRØYT! Ok, en månedsavgift på 30-40kr er greit, og nok! ;

I Sverige koster 10Mbit/s 349,-, og 100Mbit/s koster 990,- eller noe rundt der.

La oss si at bånbredde må være på 100Mbit pr server, også har de 1000-vis, så burde det holde.

1000 * 990,- = 990'000,- pr mnd for båndbredde.

Si at de bruker i gjennomsnitt 5000kr på hver server i mnd for vedlikehold osv:

1000 * 5000,- = 5'000'000,-

Sammenlagt koster det da 5'000'000 + 990'000 = 5'990'000

Så si at vi har 500000 brukere som betaler 100kr i mnd'en: 50'000'000...

50'000'000 - 5'990'000 = 49401000,-

Sikkert flere kostanader og, men uanz er det drøyt. Mulig jeg har regnet feil og, at det koster mye mer osv, men OMG, det er for dyrt med 100kr mnd.... Også har de ikke bare servere i Sverige, men verden rundt, og det er sikkert billigere for båndbredde andre steder og! Men ikke skyt meg om det jeg har satt opp er feil, bare si ifra ;)

Lenke til kommentar

Teddy.. Tror du prisene for mørkfiber (noe som de fleste bedrifter bruker for å bære all trafikken) er den samme som BBB i sverige? Det er _meninga_ at det ikke skal koste så jækla mye å ha bredbånd for privatpersoner! Tenk deg 1000.000 spillere fordelt på 30 servere som skal være oppe hele tiden. Utgiftene de bruker på vedlikehold og utvikling, lønninger?. Og selvfølgelig skal de tjene på det!? Sjekk ut hvor mye det koster å ha én linje med mørk fiber så kan vi snakkes etterpå..

Lenke til kommentar
Teddy.. Tror du prisene for mørkfiber (noe som de fleste bedrifter bruker for å bære all trafikken) er den samme som BBB i sverige? Det er _meninga_ at det ikke skal koste så jækla mye å ha bredbånd for privatpersoner! Tenk deg 1000.000 spillere fordelt på 30 servere som skal være oppe hele tiden. Utgiftene de bruker på vedlikehold og utvikling, lønninger?. Og selvfølgelig skal de tjene på det!? Sjekk ut hvor mye det koster å ha én linje med mørk fiber så kan vi snakkes etterpå..

Umm, talte du for eller imot meg der? Uanz, det er sikkert dyrt, men HALLO, 100kr er ALTFOR mye! Pluss at de skal ha penger for spillet også! Men du sa 30 servere.... Jeg har egentlig ikke peil på dette her, vet ikke hva mørkfiber er eller noe, men det er UANSETT for dyrt med 100kr i mnd.

Lenke til kommentar

Nei, det er det SquareEnix har regnet seg frem til. Det er det de trenger for å holde alt i gang og lønninger til de som jobber der. Pluss at de kanskje skal ha litt overskudd også? Det er ikke gratis å lage et spill! Det koster en DEL millioner.

Dessuten er det ingen som tvinger deg til å betale noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...