lavizh Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Er veldig avhengig av hvor i landet du bor, jeg bor i Hamar, har 750/150 og har hatt NULL problemer med linja her ihvertfall. Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm, so far so god .... Et tips til alle som sliter, var det jeg fikk høre: La modemet stå av i en natt, når du kommer tilbake gjør følgende: 1. Skru ut kabelen fra modemet. 2. Sett i strømmen 3. La modemet stå til det er klart 4. Skru i kabelen igjen, (mens modemet enda er på) 5. Modemet bruker nå ca 1 min på og blinke.. 6. Modem klart. Dette hjalp her, skal spille Counter-Strike nå og se om "pingen" er høy og om den er stabil. en natt? det var lenge ta ut strømmen og la den være ute i et minutt, så er det bare å kjøre den remsen din. hvis den prosedyren hjelper men du må kjøre den jevnlig tyder det på hardware feil, eller rettere sagt problemer med softwaren til hardwaren din. Mest sannsynelig modemet som er problemet. ingen ekspert, men har jobbet med noe ikke så veldig fjernt fra temaet. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Nei jeg bruker ikke IP-telefon.. Men jeg ble forklart at det var pga oppgraderingen og at de hadde lansert IP-telefoni problemene kom..? Syns dette er kanske teit i grunn, var kjempe fornøyd med CD før dette kom... Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) dld Endret 13. april 2011 av Tungsten Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hmm, tja.. Ang, det med "en natt" holder sikkert med 1 min også, men jeg tok enn natt for og være sikker... Endret 2. juli 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Fettlars Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 da jeg hadde canal digital, så mista jeg forbindelsen i hytt og pine, det skjedde etter at jeg fikk fra de gamle modemene til de nye terayon modemene. Nettet døde i 1 tja, 1 min ca så virka alt som normalt. Så kunne det gå dager eller kunne gå timer før jeg ramla ut igjen. ringte flere ganger jeg også til de og en servicemann ringte meg opp og sa han skulle se på problemet. Joda tida gikk han "fixa" problemet, men problemet forsvant ikke. Så nå har jeg og boretslaget gått over til Bonet internett (http://www.bonet.no) og det virker nå langt bedre enn mitt canal digital abo. Intet ustabilt nett, så langt er det bare fryd Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hvorfor gjør ikke CanalDigital noe med dette? Siden så og si alle som har svart på dene posten klager! Og vær gang man ringer sier de "Ingen problemer i ditt nabolag"?! Lenke til kommentar
sete Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har nøyaktig samme problem (Trondheim) og mitt beste råd er at alle som har problemer, ringer 06090 og legger inn feilmelding. Har du naboer/venner/bekjente kan du be dem om å gjøre det samme. Jo flere som legger inn feilmeldinger, jo raskere vil de løse problemet Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Bare minner dere som ønsker å si opp at det er 2mnd oppsigelsestid, de som har betalt utover det får refundert disse pengene Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 jeg har "adsl"gjennom tv kabel Jeg har tilgode å se noen som pusher ADSL over et kabel-tv nett. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Startet alt dette etter jeg sa opp jobben min på Kundesenteret ? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ja du skulle aldri dratt fra oss Lenke til kommentar
SeWster Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 Da har canal digital fikset problemene sine, hvertfall her i Trondheim. Lenke til kommentar
Paula Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 HAHA, Jeg sleit med CanalDigital i 3 mnd. Linja var så dårlig at jeg slapp betale noen avgift i det hele tatt. Til slutt ble jeg lei elending kundebehandling og tildels uvitenhet hos support. Jeg fikk også sagt opp abonnementet med øyeblikkelig virkning, =P Tror de ble lei av at jeg ringte 3 ganger om dagen, hihi Forøvrig ble alt skiftet hos meg, fra stikk i veggen til forsterker i skapet utenfor uten at det hjalp. Takk gud for at ADSL kom til nabolaget. Lenke til kommentar
SeWster Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 Dette er den beste linja jeg noen gang har hatt. Jeg har hatt telenor adsl, catch sdsl og ngt shdsl. Ingen slår denne 2050/2050 linja i ytelse og pris. Og til dem som sier linja ikke er full duplex, sjekk status siden på kabel modemet om maskinen/routern/swichen din kobler til med full duplex mot modemet Linja er like full duplex som catch sin sdsl og ngt sin shdsl Hilsen meget fornøyd CD kunde Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Jeg vurderer også å skaffe meg CD bredbånd, pga veldig dårlig linje via telenettet. Sitter på en 500/450 fra Ventelio.. Hadde tele2 før, men så er nettet for dårlig til å ta flere brukere.. Så da blir det egentlig bare CD eller enda lavere hastighet for å få stabilt nett Men cd har akkurat bygget ut her på Nøtterøy nå.. så skal ringe CD og be de garantere stabil linje! Men noen her som vet om kabelbredbånd har noen avstand begrensing? Vår linjeavstand er på 3900 meter med dårlige kobberledninger... Eller noe på Nøtterøy som har bredbånd fra CD her? takk takk Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Posten er 3 år gammel nesten. Ikke vits og dra opp en så gammel post... CD leverer ikke på Kobbernettet men på via coax. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå