Gå til innhold

WindowsXp Professional ustabil???

gthomass

Anbefalte innlegg

Er det noen som har problemer med Win Xp? Etter en tids bruk så "kneler" skrivebordet og alt forsvinner det går noen sekunder og så kommer alt tilbake bortsett fra diverse iconer ved klokka. Har prøvd det meste men kan ikke helt finne ut hva som skjer. Det kommer ingen feilmeldinger.Noen andre med samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-04 11:32, gthomass skrev:

Er det noen som har problemer med Win Xp? Etter en tids bruk så "kneler" skrivebordet og alt forsvinner det går noen sekunder og så kommer alt tilbake bortsett fra diverse iconer ved klokka. Har prøvd det meste men kan ikke helt finne ut hva som skjer. Det kommer ingen feilmeldinger.Noen andre med samme problem?

Ja... Dette skjer meg også... :smile: Det er vel ikke noe å bry seg om... Det verste er vel at de blå skjermene ikke er borte, selv om de har blitt sjeldnere. Linux er fortsatt et mer stabilt OS (penere også).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-04 15:18, be321 skrev:

linux er ikke like kompatibelt med masse spill og programmer da...pluss det er vanskligere grafisk

det er som og sammenligne wordpad og word

:razz:

Dette er ikke en diskusjon om Linux men om WinXp og stabilitets problemer.Jeg har fixet problemet tror jeg, nye drivere til lydkortet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-10 12:38, MS Support skrev:

Nye drivere som er skrevet til WinXP vil fikse dette problemet. Husk også at WinXP krever en del Ram. 128mb går bra 256 går mye bedre og 512mb rocker!!!

Problemet i dette tilfellet var OfficeXP. Den er nå fjernet og O.2000 er instalert.Problemet løst.Ram er ikke noe problem :smile: Det er en bug i den nye office'n!!!!!!!!! Har sett fler exempler på dette, så hold dere unna officeXp til det kommer en fixer.

MSI K7T266a PRO2

AMD ATHLON 1700+

2x TWIN MOS 256 DDRAM

ATI RADEON DDR 64mb VIVO

S.BL. LIVE 5.1

IBM 30GB ATA100

PIONEER DVD

MEMOREX 16MAXX BRENNER

FIREWIRE

SMC NETWORK

ADSL

Windows XP Pro

[ Denne Melding var redigert av: gthomass på 2001-11-11 08:37 ]

Lenke til kommentar

Problemet i dette tilfellet var OfficeXP. Den er nå fjernet og O.2000 er instalert.Problemet løst.Ram er ikke noe problem :smile: Det er en bug i den nye office'n!!!!!!!!! Har sett fler exempler på dette, så hold dere unna officeXp til det kommer en fixer.

F.......... feilen kom tilbake etter 3 dager. Har nå kasta ut WINXP for evig og alltid.Dette gjelder oxo officexp

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-16 08:30, gthomass skrev:

F.......... feilen kom tilbake etter 3 dager. Har nå kasta ut WINXP for evig og alltid.Dette gjelder oxo officexp

May I quote you on that? :smile: Synes å huske at det var mange som sa at windows var no drit når det kom og at de aldri kom til å bruke det.. Ser ikke mange av dem som fortsatt bruker dos. XP har nok sine barnesykdommer, selv om jeg ikke har opplevd noen av dem. Du kryper nok til korset etter en servicepack eller to skal du se...

Lenke til kommentar

Veeeel, DOS er best da... Men man kan liksom ikke kjøre så mange programmer&spill der...

Derfor må man kjøre de forhatte Windows-greiene...

Win95 sugde møkk. Win98SE var greit nok til spill. WinMe suger møkk (spez til spill!), men er meire stabilt enn Win98/Win98SE på enkelte områder (færre BSOD's), Win2000Pro tar gørrlang tid å starte opp, og har sikkert sine svakheter, det også (har ikke brukt det til så mye forskjellig enda, bare skolearbeid), og WinXP Pro 180DaysEvaluationCopy (build 2505) sugde møkk så hardt at det er helt utrolig...

Mandrake Linux 7.2 derimot.... :smile: *Sukke&MimreOverSittFørsteMøteMedLinux*

Lenke til kommentar

Her var det mye negativt.Hvorfor ikke bare la pc'n gå i søppla,hvis dere ikke er fornøyd?

Jeg kjører Win XP selv,ikke et eneste problem.Hatt denne inne i snart 2 måneder.

Ikke bare sitt der å grin(da får dere heller gå tilbake til Win3.11,den var i hvertfall stabil).

S T O O O R takk til Mr.Gates for Win Xp.......it truly rocks..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-04 15:18, be321 skrev:

linux er ikke like kompatibelt med masse spill og programmer da...pluss det er vanskligere grafisk

det er som og sammenligne wordpad og word

:razz:

Regner med at du mente wordpad = windows og word = linux. Du må huske på at Linux er et kraftigere OS enn Windows. Linux er ikke like brukervennlig som Windows, men er bedre for mer profesjonelle brukere og tjenester.

Hvorvidt XP er stabil eller ikke på respektiv maskin, tror jeg kanskje har med maskinvare å gjøre. (eks. Linux funker dårlig på Compaq og Toshiba bærbare).

Personlig kjører jeg nå Windows 2000 Advanced Server - et bra overall OS - men dersom jeg skulle kjørt prof./kommersielle tjenester ville jeg utvilsomt valgt Linux (RedHat, FreeBSD eller Debian).

beklager at jeg gjorde dette til en Windows <-> Linux diskusjon, hehe. :smile:

mvh.

Jan Aril

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-16 15:26, Catod skrev:

WinXP er den beste windows versjonen som er kommet ut. Den er raskere og veldig stabil. Har ikke hatt noen problemer med den, heller ikke officeXP. Eneste som er dårlig med officeXP er outlook, den bør man ikke installere.

WinXP ruler!

Er WinXP raskere enn Win2000? Da tror jeg du har misforstått litt.Les testene en gang til. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...