@lf Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg planlegger å kjøpe inn to stk. termometer fra Microplex. Altså i alt 4 termometer siden det er 2 i hver. Eneste problemet er at disse går på batteri, noe jeg ikke ønsker. Er det noen som har prøvd å gi disse strøm rett fra psu, eller som kan fortelle meg om dette er mulig, og i så fall hvordan? Hvis ikke det er mulig, er det da noen som kan anbefale et termometer som kan dette? Så at microplex hadde en modell som passer i 3.5", men jeg syns displayet ble for lite.. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du kan bare bestille dem så leser du hvor mye strøm de tar. Står som regel bakpå. Eller finne ut hvilket batteri det er så kan du bare koble den på 5v på PSU og finne en passende motstand som du kjøper på elfa.(koster 1.70 kr) så skal det nok gå bra Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kommer til å koste mye mer enn 1,70 for en motstand om du bestiller fra elfa. Frakt? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Vet ikke hvor han bor jeg. Hvis han har mulighet til å komme seg til elfa så kommer det på 1.70Kr per motstand. Husk at elfa kan sende mindre pakker som konvelutter, da kommer frakt på 5 kr Lenke til kommentar
@lf Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ok, høres ikke ut som et stort problem. Siden det er 4 stk, regner jeg med at jeg seriekoble dem, ikke sant? eks. hvis vært termometer trekker 3V, så kan jeg seriekoble dem og gi dem 12V. Stemmer dette?? Lenke til kommentar
evil-twin Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kommer nok til å fungere det ja. Men om du vil ta det helt ut kan du kjøpe en 3,0V spenningsreg. (sett at det er 3V da) og koble den til 5Vstb. Da for du termometer selv om maskina er skrudd av. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 De får ikke strøm fra batterier, har det der selv. Det er koblet på en molex-kontakt Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 De får ikke strøm fra batterier, har det der selv. Det er koblet på en molex-kontakt Nope!! den går på batterier http://www.dansdata.com/llt4.htm[/url'> ']Check it out. No power connector. That's because the T-4 runs from batteries, with low enough current drain to make an on/off switch unnecessary. So it'll display temperatures even when your computer's turned off, which you may or may not think is nifty. Sikkert Denne du har TaZ Lenke til kommentar
MagE Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 sett at disse trekker 3v kan du jo koble dei opp på 3,3v med en motstand Lenke til kommentar
@lf Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Kommer nok til å fungere det ja. Men om du vil ta det helt ut kan du kjøpe en 3,0V spenningsreg. (sett at det er 3V da) og koble den til 5Vstb. Da for du termometer selv om maskina er skrudd av. Hørtes interesant ut.. Hvor får man kjøpt en slik "3,0V spenningsreg" da?? og hvor finner man 5Vstb?? På hovedkortkontakten?? I så fall vil maskinen ha gått av at man konstant trekker strøm derfra?? Lenke til kommentar
XargoL Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 I så fall vil maskinen ha gått av at man konstant trekker strøm derfra?? 5Vsb er vel til for å brukes? Dessuten er det vel ikke mye strøm det er snakk om, så det skal vel gå bra.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Nope!! den går på batterier http://www.dansdata.com/llt4.htm[/url] ]Check it out. No power connector. That's because the T-4 runs from batteries, with low enough current drain to make an on/off switch unnecessary. So it'll display temperatures even when your computer's turned off, which you may or may not think is nifty. Sikkert Denne du har TaZ Har de mange typer på microplex da? Kjøpte min derfra, den står i en 5,25" brønn og trekker strøm fra molex. Edit: Og der er ikke lenge siden, under en måned. Endret 2. juli 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
icer Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Vet ikke hvor han bor jeg. Hvis han har mulighet til å komme seg til elfa så kommer det på 1.70Kr per motstand. Husk at elfa kan sende mindre pakker som konvelutter, da kommer frakt på 5 kr Er det ikke sånn at elfa ikke sender konvulutter til privatpersoner da? Tror jeg eller leste om noen som hadde sendt en mail til de her for en god stund siden og da sa de at viss det ikke var et firma eller noe lignende som de hadde i basen sin så kunne de ikke sende ting i konvolutter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå