MistaPi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 noen som gidder å ta seg tid til å markere forskjellen i paint eller noe, for meg og andre somhar vanskeligheter med å se forskjellen edit_ satt i over 1min og prøvde å finne forskjellen før jeg postet. det var nesten gitt.... at etter jeg postet fant jeg det. Gratulerer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Men spillene må jo fremdeles ha dem for de gamle kortene er jo fremdeles i omløp, og optimaliseringene går vel på driverene til nvidia. Men det er kansje mulig at spillene kan opfatte dette og skru av optimaliseringene hvis de ser forskjeld på kortene. NV40 vil neppe kjøre med mixed-mode pathen. Når det gjelder NV3x er ikke ytelsen på høyde med R3x0 selv med den optimaliserte pathen. Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 NV40 vil neppe kjøre med mixed-mode pathen. Når det gjelder NV3x er ikke ytelsen på høyde med R3x0 selv med den optimaliserte pathen. Nei, det sier seg selv at spill utviklerne vil at det skal gå best mulig på hardwaren til spillerne. De klagde på nvidia fordi det er spill utviklerne som får høre klagene siden det er mange andre spill kortene er bra på, men hvis de suger på kun noen få titler så vil de fleste tro at det er spill utviklerne som lager dårlig kode osv. Uansett så er tap av kvalitet nesten verre en tap av ytelse etter min mening, så jeg er glad for at jeg har et r9800 pro kort, for jeg skal ha både hl2 og doom3 så fort det kommer i butikken (Fan av orginalene til begge spillene, de er auto-buy på samme måte som spillene til blizzard ) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Den forskjellen er så marginal at man garantert aldri vil kunne merke den i selve spillet. Jeg sleit med å finne noen som helst forskjell i stillbildet. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Den forskjellen er så marginal at man garantert aldri vil kunne merke den i selve spillet. Jeg sleit med å finne noen som helst forskjell i stillbildet. Sliter du med å se forskjellen om du setter ned oppløsningen på skjermen din til 800x600? Det er isåfall godt gjordt for det er ikke snakk om en marginal forskjell. Det er en grunn til at DXTC ikke blir brukt til å komprimere normal maps. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg tok en kjapp runde i mspaint.. (har ikke rukket å installere photoshop enda.. ;P) 3dc til høyre.. her ser man hvertfall litt av poenget.. langs kantene på bildet til venstre så er det tydelig rektangulære former, i mens man med 3dc får rundere former... nå ble det ikke så bra i paint, men når du ser det der, så ser du det på det vanlige bildet også.. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 nVidia har jo noe på sine kort som heter Displacement maping (Eller hvordan det skrives). Kanksje det kan glatte ut grafikken litt HL 2 nærmere 3dc. Men jeg går uannsett for nvidia (har best erfaring med dem). Ser ikke spesielt mye forskjell uannsett dessuten kan det hende en ikke ser en døyt forskjell når man spiller. Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 3Dc teknologien i Half Life 2 skal visst ha mye bedre image quality: 3Dc is easy to implement according to ATi. Support for 3Dc in Serious Sam 2 was implemented in a matter of days and according to ATi, was a surprise showing at Technology Days. Another demonstration that was shown that used 3Dc was a scene from Half-Life 2 where they switched between the non-compressed normal maps that have to be used on older cards and 3Dc. The difference in image quality was huge as there was a marked difference between the lower detailed normal maps and the high detail ones courtesy of 3Dc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå