Gå til innhold

HL 2 og nVidia

RastaXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye skarpere? Snakker vi om forskjeller sånn som en gjenstand i Bf 1942 med medium details eller høye detaljer?

Du får vente ås e til spillet kommer, men begge kortene går bra, men Valve sier at ATI kortene vil kjøre bedre på HL2, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Her kan man få en liten forsmak... Men jeg tror ikke forskjellene vil være så markante i spill.

Denne demoen er for å vise forskjellen mellom 3Dc og DXTC komprimering. Like mye detaljer i begge tilfellene, men med DXTC er det tydelig artifacts i kurvingene mellom mursteinene/flisene.

http://esprit.campus.luth.se/~humus/temp/3DcDXT5compare.jpg

Her er et eksempel fra Half-Life 2.

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...0preview/3.html

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
men med DXTC er det tydelig artifacts i kurvingene mellom mursteinene/flisene.

noen som gidder å ta seg tid til å markere forskjellen i paint eller noe,

for meg og andre somhar vanskeligheter med å se forskjellen

edit_

satt i over 1min og prøvde å finne forskjellen før jeg postet.

det var nesten gitt.... at etter jeg postet fant jeg det. :innocent:

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Grunnen til at det kan se annerledes ut er fordi valve måtte skrive egen spesialiesert (les: optimalisert) kode for å få det til å gå like raskt som med ati og andres kort. Det er ikke bare valve som har stått frem med dette problemet, John Carmack fra id sier også at Doom 3 har egen kode for nvidia's kort for å få det til å gå like raskt. Disse optimaliseringene reduserer kvaliteten noe, men gjør ytelsen bedre.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det kan se annerledes ut er fordi valve måtte skrive egen spesialiesert (les: optimalisert) kode for å få det til å gå like raskt som med ati og andres kort. Det er ikke bare valve som har stått frem med dette problemet, John Carmack fra id sier også at Doom 3 har egen kode for nvidia's kort for å få det til å gå like raskt. Disse optimaliseringene reduserer kvaliteten noe, men gjør ytelsen bedre.

Gjelder ikke dette bare forrige genrasjeon nvidia-kort? Isåfall er ikke det så veldig relevant for trådstarter.

AtW

Lenke til kommentar
Gjelder ikke dette bare forrige genrasjeon nvidia-kort? Isåfall er ikke det så veldig relevant for trådstarter.

AtW

Det gjelder fremdeles, den nye generasjonen kort er raskere og vil derfor greie å kjøre det fort nok, men optimaliseringene er der fremdeles.

Lenke til kommentar

AtW

Det gjelder fremdeles, den nye generasjonen kort er raskere og vil derfor greie å kjøre det fort nok, men optimaliseringene er der fremdeles.

Grunnen til at optimaliseringene i det hele tatt ble skrevet, og at kvalitet gikk ned, er jo at nvidias forrige genrasjon ikke hadde støtte for en mengde ting, det gjelder jo ikke nå lenger, så denne optimalsering vil antakelig ikke ha så mye å si, da kortet har støtte for det som trengs.

Har snakker jeg om omskrevet kode fra psillutvikleren, ikke driveroptimaliserger og slikt.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

AtW

Grunnen til at optimaliseringene i det hele tatt ble skrevet, og at kvalitet gikk ned, er jo at nvidias forrige genrasjon ikke hadde støtte for en mengde ting, det gjelder jo ikke nå lenger, så denne optimalsering vil antakelig ikke ha så mye å si, da kortet har støtte for det som trengs.

Har snakker jeg om omskrevet kode fra psillutvikleren, ikke driveroptimaliserger og slikt.

AtW

Men spillene må jo fremdeles ha dem for de gamle kortene er jo fremdeles i omløp, og optimaliseringene går vel på driverene til nvidia. Men det er kansje mulig at spillene kan opfatte dette og skru av optimaliseringene hvis de ser forskjeld på kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...