GoldlaXiE Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prøvde å overklokke prosessoren min litt og litt.. Fyrst frå 2,0ghz til 2,1 og det gikk fint. Så til 2,2 og det gikk fint, men når eg skulle prøve 2,3 då blei alt svart under neste oppstart! Skjermen min lyser oransje, som betyr at han ikkje finn noko PC.. Er det noko eg kan gjere? Eller må eg kjøpe meg ny PC!? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prøv å resette BIOS. Dette gjøres på litt forskjellig måter avhengig av hovedkort, men slå opp i manualen... Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) resette Bios? edit: litt sen Endret 30. juni 2004 av Mixel Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Prøv å resette BIOS. Dette gjøres på litt forskjellig måter avhengig av hovedkort, men slå opp i manualen... Går det ann uten å få igang maskina da? Nå ble jeg litt letta.. viss det går.. SÅ var det detta me meg og bla opp i manualen da.. finner seff ingenting om resetting.. Endret 30. juni 2004 av Gullegutt Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Let etter reset CMOS, er en jumper som sitter på hovedkortet. Enkelte hovedkort slik som abit bruker en tastaturknapp for å boote opp med failsafe settinger. med abit må man holde inn insert knappen når man booter om jeg ikke husker feil. Endret 30. juni 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ta ut batteriet på hovedkortet. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det skall være en cmos jumper på alle nye hovedkort - har gjort det samme mange ganger selv. Se etter i manualen for cmos jumper - slå av pcen - flytt jumperen - vent i 5 sec - flytt den tilbaek - restart - gå inn i bios - sett alt tilbake slik du ønsker det (ikke tilbake på 2.3 ) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 bare ta og flytt en jumper litt til sia la den står der 1min el.no så flytter du den tilbake og slår på maskina så skal de funka, trur den jumpern heter noe med Cmos Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Tusen millardar takk til Hardware.no folket!!! Veit ikkje kva eg skulle gjort utan dykk... No sit eg på mi maskin igjen, med ein cpu på 2,0ghz! Dårlege klokkeeigenskapar på denne cpuen Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 2.2 er da slettes ikke så ille med standard kjøling om den er prime stabil, det tilsvarer jo en amd 64 3200 eller 3400 alt etter mengden cache om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 jeg måtte resette bios. men jeg flytta ikke jumpern. jeg tok bare ut batteri og strømkabelen inni jeg og satte tilbake på plass..funka det og.. men nå står det bios not installed har jeg gjort noe feil? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 2.2 er da slettes ikke så ille med standard kjøling om den er prime stabil, det tilsvarer jo en amd 64 3200 eller 3400 alt etter mengden cache om jeg ikke husker helt feil. Fant ut no at den ikkje vart heilt stabil.. Har sett den på 2,15ghz no! Trur du den vil klokke meir med anna kjøling da? Kan du i tilfelle anbefale ein? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Pleier ikke være cmos, på A64 hk'er. Hvertfall ikke mine to, da må jeg ta ut batteriet. Fint at det ordnet seg. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Pleier ikke være cmos, på A64 hk'er.Hvertfall ikke mine to, da må jeg ta ut batteriet. Fint at det ordnet seg. På mitt var det ein jumper som heitte JBAT1, den stod på 1 og 2, så tok eg den ned på 2 og 3 og deretter ned igjen på 1 og 2..! Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Tror det er stor sjangse for at RAMen din stoppa deg om du overklokka HTT. 230MHz er ofte for mye for standard ram, spessielt hvis det er to dobbeldsidige brikker. Prøv å stille RAMen til "166MHz" samt full spenning (2,85V er det vel på det kortet) i BIOS om du vil prøve å nå høyere. Da vil RAMen kjøre på en tolvtedel av CPU-hastighet... ved 2,4GHz vil den da kjøre på standard 200MHz. Endret 30. juni 2004 av Kamerat Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Tror det er stor sjangse for at RAMen din stoppa deg om du overklokka HTT. 230MHz er ofte for mye for standard ram, spessielt hvis det er to dobbeldsidige brikker. Prøv å stille RAMen til "166MHz" samt full spenning (2,85V er det vel på det kortet) i BIOS om du vil prøve å nå høyere. Da vil RAMen kjøre på en tolvtedel av CPU-hastighet... ved 2,4GHz vil den da kjøre på standard 200MHz. Trur nok ikkje eg greier det der.. Er ikkje så god i bios og sånt..! Veit ikkje kor eg stiller ned rammen, og spenning osv er eg heilt blank på.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ikke lek med spennignen uten god kjøling.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå