Gå til innhold

Overklokka AMD 64 3000+. DØ!?

Anbefalte innlegg

Prøvde å overklokke prosessoren min litt og litt.. Fyrst frå 2,0ghz til 2,1 og det gikk fint. Så til 2,2 og det gikk fint, men når eg skulle prøve 2,3 då blei alt svart under neste oppstart! Skjermen min lyser oransje, som betyr at han ikkje finn noko PC..

Er det noko eg kan gjere? Eller må eg kjøpe meg ny PC!? :cry::no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å resette BIOS. Dette gjøres på litt forskjellig måter avhengig av hovedkort, men slå opp i manualen...

Går det ann uten å få igang maskina da?

Nå ble jeg litt letta.. viss det går..

SÅ var det detta me meg og bla opp i manualen da.. finner seff ingenting om resetting.. :blush:

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar

Let etter reset CMOS, er en jumper som sitter på hovedkortet.

Enkelte hovedkort slik som abit bruker en tastaturknapp for å boote opp med failsafe settinger. med abit må man holde inn insert knappen når man booter om jeg ikke husker feil.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Det skall være en cmos jumper på alle nye hovedkort - har gjort det samme mange ganger selv. Se etter i manualen for cmos jumper - slå av pcen - flytt jumperen - vent i 5 sec - flytt den tilbaek - restart - gå inn i bios - sett alt tilbake slik du ønsker det (ikke tilbake på 2.3 ;) )

Lenke til kommentar
2.2 er da slettes ikke så ille med standard kjøling om den er prime stabil, det tilsvarer jo en amd 64 3200 eller 3400 alt etter mengden cache om jeg ikke husker helt feil.

Fant ut no at den ikkje vart heilt stabil.. Har sett den på 2,15ghz no!

Trur du den vil klokke meir med anna kjøling da? Kan du i tilfelle anbefale ein? :innocent:

Lenke til kommentar

Tror det er stor sjangse for at RAMen din stoppa deg om du overklokka HTT. 230MHz er ofte for mye for standard ram, spessielt hvis det er to dobbeldsidige brikker. Prøv å stille RAMen til "166MHz" samt full spenning (2,85V er det vel på det kortet) i BIOS om du vil prøve å nå høyere. Da vil RAMen kjøre på en tolvtedel av CPU-hastighet... ved 2,4GHz vil den da kjøre på standard 200MHz. :)

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Tror det er stor sjangse for at RAMen din stoppa deg om du overklokka HTT. 230MHz er ofte for mye for standard ram, spessielt hvis det er to dobbeldsidige brikker. Prøv å stille RAMen til "166MHz" samt full spenning (2,85V er det vel på det kortet) i BIOS om du vil prøve å nå høyere. Da vil RAMen kjøre på en tolvtedel av CPU-hastighet... ved 2,4GHz vil den da kjøre på standard 200MHz. :)

Trur nok ikkje eg greier det der.. Er ikkje så god i bios og sånt..! Veit ikkje kor eg stiller ned rammen, og spenning osv er eg heilt blank på.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...