Gå til innhold

ASUS R9800XT Problem

Anbefalte innlegg

Jeg har en Shuttle SB75G2 med Silent X powersupply og et ASUS R9800XT kort. Problemet mitt er at av og til når jeg starter maskinen får jeg masse vertikale ensfargede linjer i WindowsXP, må da ha et par restarter før det blir normalt igjen. + viftene på skjermkortet skrur seg av og på av seg selv hele veien. Jeg bruker ASUS Smartdoctor 4.33 og den kommer opp med at kortet blir overheated hele veien. det ligger da på ca 75 grader og vifta vil ikke skru seg på igjen før jeg tar en restart. Er det kortet det er noe i veien med, eller er det det at Shuttelen har problemer med og gi nok strøm til kortet ?? Har hørt det er flere her på forumet som har XT kort i Shuttle uten problemer.

Kan jeg sende kortet inn igjen på grunnlag av de opplysningene jeg har gitt her ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Eneste minne jeg har av noe slikt som du beskriver er da jeg prøvde klokke mitt GeForce 2 Pro kort uten hell. Mange vertikale striper over skjermen og det hele så ganske ille ut. Dette var fordi kortet selvfølgelig ble alt for varmt og krasja. Det kan også hende at det er feilvare det dreier seg om.

Lenke til kommentar

Du får prøve deg frem da vet du. Prøv å ha kabinettet åpent slik at den får kjølt seg bedre. Er dette problemet vil du fort merke det. Ellers kan du jo prøve bytte drivere o.l. Om det ikke skjer noen bedring ville jeg prøvd å sende tilbake kortet der du kjøpte det fra.

Lenke til kommentar

Da går det nok tilbake, jeg har gitter i siden på Shuttelen min så jeg vet at det får nok luft, jeg ser også at viftene stopper med jevne mellomrom... Håper bare at problemene melder seg for de som tester det der jeg sender det tilbake.

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har et ASUS R9800XT kort jeg også og det har samme feilen.

Problemet med vifta ga seg plutslig og har ikke kommet tilbake men de vertikalestripene er fortsatt der en og annen gang når win2000 starter. Har prøvd mange forskjelige driverversjoner men ingen ting nytter.

Har du sendt kortet tilbake? eller fått noe svar på hva som er feil? :hmm:

Endret av Steely
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er kortet mitt returnert til MPX. Viftene slo seg av i mange timer før de plutselig kom på igjen, svev 10 minutter slo seg av o.s.v. Hadde av lokket på pc`n og hadde en stor "menneske kjøler" utenfor da hold iallefall tempen seg normalt mens viftene ikke svev. Er jeg heldig får jeg et X800XT tilbake igjen...

Må nok legge noen 100 imellom men det driter jeg i :) SKAL ha et kort med VIVO tilbake igjen + at ASUS kortet er flaggskipet av 9800XT og jeg ga 4200,- for det for 3 måneder siden..

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...