twarr Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 hei! Skal starte å overklokke litt mer seriøst, cpu og gpu... Hardware jeg har er: AMD64 3200+MSI K8N Neo Plantium Corsair pc3200ll 512mb HIS Radeon X800Pro WD Raptor 36,7 s-ata 2 * 200 gb WD s-ata Chieftec fulltower Vil bruke 2-(maks)4000 kroner på det.. De ferdigsettene er vel ikke så bra å gå for? Dette blir min første vannkjøling, men har ingen problem med å kjøpe deler i steden for et sett, da jeg har ganske godt teknisk innsikt.. Jeg kunne ha tenkt meg å vannkjøle cpu, gpu, chipset og eventuellt harddiskene... Noen som har tips til meg? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Forresten: Sett gjerne opp en kjøleblokk til X800 som dekker rambrikkene også, evt 1 til gpu og 1 til rambrikkene... Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) De ferdigsettene er vel ikke så bra å gå for? Ferdigsett er ikke å forakte. Waterchill-settene er meget bra. Men husk her å kjøp settet med Antarctica blokken. Hvis du vil bruke litt mer så kjøp ferdigsettet NCool fra Netconnection (med RBX-blokken). Det inneholder de beste blokkene på markedet per dags dato. Men koster litt mer. Vil anbefale deg sistnevnte, da det ikke har hurtigkoblinger, slik som Waterchill har. De har litt større fare for å lekke, enn vanlige nippler. EDIT: Det følger forresten med en MEGET god guide til hvordan du monterer vannkjølingen i Waterchill. Endret 30. juni 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
twarr Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 hmm ok.... Ncool Rev. 4.0 EX vannkjøling er vel den som vil passe best for meg? Men vil den blokken som er designet for 9*00 serien radeon kort passe for X800? Hva med cpu blokken, passer den til AMD64? Hva med en blokk for rambrikkene til X800, hva vil dere anbefale? Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) spørs om du bør velge Netconnection. har lest en del poster her inne på forumet, om folk som ikke får varene sine. ikke at de svindler altså, men at de ikke klarer å levere. kanskje du skal ringe de om du bestemmer deg for Netconnection, bare for å høre at de har settet på lager. Endret 30. juni 2004 av capy Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 HER kan du bygge et komplett vannkjølingssett til AMD64. Blokken skal nok passe til X800, ja. Tror faktisk det blir billigere å bestille fra Danger Dens hjemmesider også. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 HER kan du bygge et komplett vannkjølingssett til AMD64. Blokken skal nok passe til X800, ja. Tror faktisk det blir billigere å bestille fra Danger Dens hjemmesider også. hmm, ok... Det var ikke alt jeg forstod om hva jeg skulle velge da, kunne du ha satt det opp..? Visst jeg skal bestille via der, må jeg betale moms? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) CPU Water Blocks: A64-DDRBX CPU Base Material: Copper base CPU Top Style: Lucite RBX Chipset Blocks: MAZE4 Chipset Video Card Blocks: MAZE4 GPU Black Fitting Size: 1/2 OD Radiator: Xtreme Blue, eventuellt Xtreme II, hvis du har plass i kabinettet. Fan: Evercool, hvis du velger Xtreme II må du ha 2 av disse Pump: DD12V-D4 PUMP Tubing: 10 ft Tygon Reservoir: Clear reservoir Thermal Paste: AS 5 Water Additives: 4oz Zerex Dye Light: Blue Hold Down Style: Stainless steal Misc: 12 Clamps Endret 30. juni 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 CPU Water Blocks: A64-DDRBX CPU Base Material: Copper base CPU Top Style: Lucite RBX Chipset Blocks: MAZE4 Chipset Video Card Blocks: MAZE4 GPU Black Fitting Size: 1/2 OD Radiator: Xtreme Blue, eventuellt Xtreme II, hvis du har plass i kabinettet. Fan: Evercool, hvis du velger Xtreme II må du ha 2 av disse Pump: DD12V-D4 PUMP Tubing: 10 ft Tygon Reservoir: Clear reservoir Thermal Paste: AS 5 Water Additives: 4oz Zerex Dye Light: Blue Hold Down Style: Stainless steal Misc: 12 Clamps hmm, ok... Men jeg er veldig skeptisk til å kjøpe fra utlandet, 24 % moms, avgifter, ++ Kunne helst ha tenkt meg å kjøpe her i norge, fra norske web-butikker. Noen som har et oppsett som kan kjøpes her i norge? Burde jeg forresten ha en kraftig radiator når jeg skal kjøle cpu/gpu/chipset og harddisker? Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Ja det bør du!!! Men det går helt greit å bestille fra netconnection hvis du kontakter [email protected] i stedet for å handle på webshoppen, men de skal ordne et nytt handlesystem om noen uker så da blir det ordnings Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Ja det bør du!!! Men det går helt greit å bestille fra netconnection hvis du kontakter [email protected] i stedet for å handle på webshoppen, men de skal ordne et nytt handlesystem om noen uker så da blir det ordnings hmm kan kanskje kontakte han ja... Men - harddisk kjøler.. Jeg har 3 disker, alle s-ata... Den billigste jeg fannt hos microplex (harddisk-kjøler) kostet nesten 300 kr, og 3 stk blir da nesten 900... Er det ingen som vet om noen billigere eller en som kan ta 2, evt. 3 stk? Hva med å mekke sånnt selv, vanskelig? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Burde jeg forresten ha en kraftig radiator når jeg skal kjøle cpu/gpu/chipset og harddisker? BlackIce-Xtreme2 ER kraftig! Lenke til kommentar
twarr Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 BlackIce-Xtreme2 ER kraftig! Hvilken tempratur burde jeg få på en AMD64 3200+ med den? Med boxed kjøler har jeg 32 grader... Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Noen som har et oppsett som kan kjøpes her i norge? Hvorfor kan du ikke kjøpe det samme fra Norge? Fra Netconnection DangerDen Maze RBX Athlon FX 795,- DangerDen Z-Chip chipsettblokk 425,- DangerDen ATI 9X00 vannblokk 495,- Hydor L20 II pumpe 205,- NC Bay reservoir 355,- 3 Meter Tygon R-3603 1/2" slange 450,- En Blackice radiator (alt etter hva du har plass til) 2x 120 mm Papst vifter 370,- 3065 + radiator Eventuelt Ehiem pumpe, som er litt kraftigere... Endret 1. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Hvilken tempratur burde jeg få på en AMD64 3200+ med den? Med boxed kjøler har jeg 32 grader... Umulig å sei. Endret 1. juli 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
twarr Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hvorfor kan du ikke kjøpe det samme fra Norge? Fra Netconnection DangerDen Maze RBX Athlon FX 795,- DangerDen Z-Chip chipsettblokk 425,- DangerDen ATI 9X00 vannblokk 495,- Hydor L20 II pumpe 205,- NC Bay reservoir 355,- 3 Meter Tygon R-3603 1/2" slange 450,- En Blackice radiator (alt etter hva du har plass til) 2x 120 mm Papst vifter 370,- 3065 + radiator Eventuelt Ehiem pumpe, som er litt kraftigere... hmm.. Radiator - Black Ice Extreme 2 eller Black Ice Extreme 2 Coolmetal ? Burde jeg ikke heller kjøpe Eheim 1048 fra microplex? Når jeg skal velge blokkene, skal jeg da kjøpe med 1/2 eller 3/8 nipples? Jeg har et Chieftec bigtower, burde gå fint å få plass til den radiatoren? Radiatoren kan ligge i bunnen av kabinettet ikke sant? Lenke til kommentar
twarr Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Du glemte forresten vanntank, det også trenger jeg.... Hva med denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTRES1 kan jeg bruke den vanntanken? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Radiator - Black Ice Extreme 2 eller Black Ice Extreme 2 Coolmetal ? Burde jeg ikke heller kjøpe Eheim 1048 fra microplex? Når jeg skal velge blokkene, skal jeg da kjøpe med 1/2 eller 3/8 nipples? Jeg har et Chieftec bigtower, burde gå fint å få plass til den radiatoren? Radiatoren kan ligge i bunnen av kabinettet ikke sant? - Jeg regner med at Black Ice Extreme 2 og Black Ice Extreme 2 Coolmetal er samme radiator, bare forskellig farge på radiatoren? (Litt usikker her) - Eheim 1048 er å foretrekke fremfor Hydor L20 II pumpa, ja, men tenkte jeg skulle sette opp et komplett sett fra èn butikk. Kjøp 1/2 nipple. - Med Chieftec bigtower skal du ikke ha noe problem med å få plass til radiatoren, nei. Og ja, radiatoren kan ligge i bunn av kabinettet. Endret 2. juli 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Du glemte forresten vanntank, det også trenger jeg.... Hva med denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTRES1 kan jeg bruke den vanntanken? Glemte ikke vanntankt. NC Bay reservoir er vanntank. Men du kan også bruke den du linket til. Bare pass på å kjøp riktig nipple, 1/2. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Glemte ikke vanntankt. NC Bay reservoir er vanntank. Men du kan også bruke den du linket til. Bare pass på å kjøp riktig nipple, 1/2. hmm ok, men er den vanntanken der noe å satse på da? Kjøper eheim pumpen og den tanken jeg linket til jeg... Jeg lurer på å kjøpe en sånn en når jeg får råd, kan jeg koble på den også? Med det oppsettet du satt opp, den radiatoren jeg sa og den pumpen jeg sa, vil alt passe sammen? Er alle i samme diameter? hvor mye slange burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå