TiMMi- Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Sitter og jobber med et nytt prosjekt, og har noen mindre CSS-problemer. HER er siden, og det oppstår to problemer (med IE6 i alle fall). Det ene er at topp-delen blir 1px større når jeg går over menyen, det andre er at logoen ikke vises slik den skal. Noen guruer som kan rette opp mine feil? Har ikke jobbet med hjemmesider på nesten et halvt år, så har glemt en del basic stuff Og jeg er ikke helt sikker på at siden er semantisk korrekt... Så bare si ifra så skal jeg rette opp! (Veldig usikker på om menyen er korrekt) EDIT: Oups... URL ordnet nå Endret 30. juni 2004 av TiMMi- Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Beklager, men du glemte å lage en link til siden på "HER" Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Ingen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Du har ivertfall satt id="menu" på to div'er - en ID kan kun brukast en gang. Gjør om til klasse. Dette står i ditt stilark: #wrap { text-align: left; margin-top: 0px; margin-right: auto; margin-bottom: 0px; margin-left: auto; border-top-width: 5px; border-right-width: 5px; border-bottom-width: 5px; border-left-width: 5px; border-top-style: none; border-right-style: solid; border-bottom-style: none; border-left-style: solid; border-top-color: #DADADA; border-right-color: #DADADA; border-bottom-color: #DADADA; border-left-color: #DADADA; width: 700px; } Det kan du bytte ut med: text-align: left; margin: 0 auto; border-left: 5px solid #DADADA; border-right: 5px solid #DADADA; width: 700px; Det var litt iallefall edit: så må eg lære meg å scrolle i stilarket også Du har en del vanskelige border og margin/padding deklarasjoner. Istede for å bruke tre deklarasjoner, kan du bruke EN: border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: solid; border-bottom-color: #64707D; Kan du bytte ut med border-bottom: 1px solid #64707D; ================================= padding-top: 3px; padding-right: 0px; padding-bottom: 3px; padding-left: 15px; kan du bytte ut med padding: 3px 0 3px 15px; Samme rekkefølge ved padding: margin/padding: top right bottom left; Endret 30. juni 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Du glemte en blank 5px border-top og border-bottom, Arve. I noen tilfeller kan dette ha noe å si, da de kan forårsake avkuttede hjørner på boksen. For eksempel, se på 'bulleten' foran en 'nyhet' på www.zethyr.com/vavasor/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Klar over det, men det såg ikkje ut som om den effekten var ønska her Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 nei, men den kan allikvele forskyve ting. (har ikke sett på sida enda) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Siden din er ikke kompatibel med Opera 7.50 og heller ikke Mozilla FireFox 0.9... Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Ojoj, ser det nå. Skal prøve å fikse det! Noen som ser hva som er feil? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg koder den på ny om det er greit. Var irriterende mye unødvendig kode der. (kommer med update snart, må bare ut en times tid først) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 TiMMi- : http://validator.w3.org/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Unødvendig, da PoleCat har meldt seg frivillig til å rydde i koden. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Unødvendig, da PoleCat har meldt seg frivillig til å rydde i koden. Unødvendig? Det er vel ikke særlig unødvendig for han å ha et sted å validere i fremtiden, så han slipper å spørre om hver eneste feil i forumet? Endret 1. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Selvfølgelig, han skal gjøre det til slutt, men akkurat nå er det lite nødvendig. Dessuten tror jeg det kommer like mange spørsmål her i foraet, validatoren er ikke akkurat veldig god til å forklare hva som er feil, og ikke minst hvorfor det er det, IMHO. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) Får håpe det var slik du hadde tenkt da. Ikke lett å vite når den ikke var i nærheten av å være lik i mine tre browsere iallefall. http://paradoxia.org/ainnes/ (at den validerer ja, det er vel en sevlfølge. ) EDIT: Hoveren funker bare på teksten i IE. det er pga float'en på <li>. Sikkert noen smartinger som har en fin løsning på det. Endret 1. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 En annen idè er å skaffe seg f.eks Macromedia Dreamweaver, den forklarerer endel på feil osv. Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Først og fremst, tusen hjertelig takk PC! For det andre, bruker Dreamweaver allerede... Det er bare kodingen min som ikke er like stødig nå lengre etter en relativt lang pause som følge av veldig mye skolearbeid. Skal jobbe litt med siden, så kommer det flere updates innen de nærmeste dagene! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Får håpe det var slik du hadde tenkt da. Ikke lett å vite når den ikke var i nærheten av å være lik i mine tre browsere iallefall. http://paradoxia.org/ainnes/ (at den validerer ja, det er vel en sevlfølge. ) EDIT: Hoveren funker bare på teksten i IE. det er pga float'en på <li>. Sikkert noen smartinger som har en fin løsning på det. ... Så var det det med semantikken, og korrekt bruk av hN elementet da.. Lenke til kommentar
TiMMi- Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hoveren funker bare på teksten i IE. det er pga float'en på <li>.Sikkert noen smartinger som har en fin løsning på det. Noen som har en lur løsning? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 div#menu a { font-size: 0.8em; color: #DADADA; text-decoration: none; background: #515D69; display: block; padding: 3px 0 3px 15px; border: 1px solid #515D69; margin: 1px 0 0 1px; } Prøv å angi riktige width og height verdier... Er ikkje sikker, men trur det skal funke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå