Gå til innhold

Chieftec i alu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg en http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...13&GrpID=6&s=pl

Kabinettet veier ca halvparten av det vanlige midi toweret, ellers er det identisk design messig.

Sideveggene er ganske tynne, så det er litt mer støyende en standard utgaven.Fronten er av plastikk.

Hvis du ikke sliter med vekten på et vanlig kabinett så er det ikke verdt pengene, men om du har lyst å være kul og kunne si at du har Alu. kabinett så er det en god og rimelig løsning!

-FooKer-

'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!'

[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-04-19 20:53 ]

Lenke til kommentar

ja, ening.

komplett.no har også fått inn kabinett i nye farger. brun, gul, lilla, grønn osv.

----------

har noen av dere skjekket siden til cheaftech? de er helt ubruklige... ikke bra for et så fint kabinett å ha slike sider nei...

---------

Lenke til kommentar

Jeg har også et Alu Chieftec, og må si meg enig i følgende uttalelese fra FooKer:

"Sideveggene er ganske tynne, så det er litt mer støyende en standard utgaven.Fronten er av plastikk"

Fra Aopen HQ45 til dette er det ikke samsvar med prisen. Rammene/Kassettene til HDD og CD m.m. er også ganske raklete. Finishen på plastikkfronten er direkte dårlig (jeg har sølvfarge), lakkereren i Kina har tydeligvis hatt en glassøye, eller intet syn i det hele tatt.

Når det gjelder sideveggen skulle de ha spandert på noen vertikale profiler for å stive disse opp. Dette hadde samtidig hjulpet på resonansen. For en ting er helt sikkert: Støyen fra Chieftec kabinettet overgår Aopen HQ45. Det romler som en sementblander når HD`n jobber. Dette merket jeg omtrent ikke til i HQ45`n.

En annen sak som irriterte meg var at det ikke fulgte med en eneste papirlapp om montering eller hva som skal følge med av skruer etc. Jeg har bygd noen maskiner, så for meg er ikke dette det helt store, men kanskje en fersking sliter litt.

Styr unna dette kabinettet er min anbefaling.

Mitt kabinett går i retur til Komplett på mandag.

Noen som har et forslag til alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...