Gå til innhold

Hjelp til å tilbakestille størrelsen i Suse

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sittet en stund med noen drivere jeg skulel ha instalert på min Suse 9.1, og sliter litt der. Først skulle jeg instalere noen skjermdrivere, som gikk til helvete, derfor får jeg bare maks oppløsning 600x480.

Så prøvde jeg å instalere noen Wlan drivere, og da det funket, men ikek fungerte, gikk jeg da inn på suseplugger, for å konfiguere nettverket mitt. Da så jeg at Suse sier at jeg kjører på 1024x768 16bit. Jeg går da inn og bytter til 24 bit, men synes at skjermen er litt liten. Jeg fikser da på størrelsen med Xfine, men når jeg fikser størrelsen, passer den i det øyeblikket, da jeg velger Bekreft, så flytter alt deg litt lenger ned mot venstre.

På Geometri feltet står det at jeg kjører 640x480 16 bit Hz.

Etter at jeg hadde surret der litt, og gikk ut av det, ble all tekst litt utydelig, og skjermen vokste. Nå er alt mye større enn før (ikoner osv...), men teksten er liten og uleselig.

Noen ideer hva jeg kan gjøre?

Har et Sapphire Radeon 9600, RV350 AP uten skikkelig driver. Prøvd å få fglxrl eller hva dne het til å funke, men 3D supporten er skrank.

Har også en Eizo f35

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stille tilbake det du nettop gjorde?, forresten: veldig oversiktlig og forklarende topic :!:

Jeg kom ikke på noe bedre å skrive :p

Men det er det at alle ikonene er store og teksten er uleselig. Det er som om ikonne er i 600x480, mens teksten er i 120 DPI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...