ZoRaC Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Prøver å lage et skript som sender ut newsletter pr mail. Den sier at den sender OK, men får ikke noe... //SEND MAIL - START $emne = $tittel; $from = "[email protected]"; $mailheader = "From: \"navnet mitt\" <$from>\r\n"; $mailheader .= "Reply-To: $from\r\n"; $mailheader .= "BCC: $til\r\n"; $mailbody = <<<Message Nyhetsbrev: $news Message; if (mail($from, $emne, $mailbody, $mailheader)) { echo "<b>Newsletter er nå sendt...</b><br>"; } else { echo "Det oppstod en feil ved sending av epost. Prøv igjen senere."; } //SEND MAIL - END $til settes sammen fra tabellen med "adresse1;adresse2;", osv. $tittel og $news hentes fra skjema... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 legg inn error_reporting(E_ALL) først så evnt skriv heller if(!mail()){ echo "<h2>mail tull"; } Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 legg inn error_reporting(E_ALL) først så evnt skriv heller if(!mail()){ echo "<h2>mail tull"; } Får ingen feilmeldinger ekstra, men nå får jeg "Det oppstod en feil ved sending av epost. Prøv igjen senere." Kan det være at den feiler fordi jeg setter til ";" etter hver adresse, slik at $til blir "adresse1;adresse2;"? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 en substr som fjerner den siste ";" løste saken Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) if (mail($from, $emne, $mailbody, $mailheader)) Du sender mailen til $from. Burde kanskje være $til? Ahh, så ikke at problemet var løst... Endret 30. juni 2004 av RipZ- Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 RipZ-: ehh, kunne ikke la være å kommentere, men du er klar over at det er totalt irrelevant hva man kaller sine variabler? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Torbjørn: Ja, er fullstendig klar over det. Men siden han sa han ikke mottok noen mail, trodde jeg kanskje at han blandet de to variablene, og derfor sendte mailen til "avsender" i stedet for mottaker. Om du ser på mailheaderen hans ser du også at han har satt "Reply-to" til $from, noe som burde indikere at dette er adressen det skal sendes fra, ikke til. Om du tar enda en titt i meldingshodene han sender, har han en variabel, $til. Siden han ikke mottok noen mail, kunne det være naturlig at han hadde blandet disse. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Synes PipZ- kommenterte bra, $from høres veldig ut som det skulle være fra adressen. Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Synes PipZ- kommenterte bra, $from høres veldig ut som det skulle være fra adressen. PipZ!? Nicket er RipZ! Uttales som rips som man finner på ripsbærbusker. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Dude... relax... chill... take it easy... Pust rolig og tell til 10 - eller det virker som du burde telle til 100 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 hehe, Ripz, du har helt rett, tar tilbake mine kommentarer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå