jocke Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Var ikke meningen at du skulle forandre mening ellerno, var bare for å konstatere at Mac faktisk fungerer så bra som det reklameres for, hvis ikke bedre. Dette med at jeg nevnte VirtualPC, var bare fordi jeg ble litt forelska i det i går Satt å spilte Splinter Cell på mac'en Jeg ble også svært overrasket over hvilemodusen til mac'en. Ved lukking av lokket/skjermen, slår mac'en seg _helt_ av - og bruker derfor ikke strøm. Ved oppslåing av skjermen, er mac'en bruksklar allerede etter 2-3 sekunder - og det er ikke å overdrive. I tillegg holder batteriet i underkant av 5 timer med konstant bruk av wi-fi og bluetooth. Slot-in dvd-brenner finner du heller ingen andre steder på markedet, og en mer solid (byggemessig) maskin skal du lete lenge etter. ...men som du ser, ble jeg helt revet med igjen. Er fremdeles ikke meningen at du skal "få dårlig magefølelse, og selge den du har" Lenke til kommentar
mar Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Var ikke meningen at du skulle forandre mening ellerno, var bare for å konstatere at Mac faktisk fungerer så bra som det reklameres for, hvis ikke bedre. Dette med at jeg nevnte VirtualPC, var bare fordi jeg ble litt forelska i det i går Satt å spilte Splinter Cell på mac'en Jeg ble også svært overrasket over hvilemodusen til mac'en. Ved lukking av lokket/skjermen, slår mac'en seg _helt_ av - og bruker derfor ikke strøm. Ved oppslåing av skjermen, er mac'en bruksklar allerede etter 2-3 sekunder - og det er ikke å overdrive. I tillegg holder batteriet i underkant av 5 timer med konstant bruk av wi-fi og bluetooth. Slot-in dvd-brenner finner du heller ingen andre steder på markedet, og en mer solid (byggemessig) maskin skal du lete lenge etter. ...men som du ser, ble jeg helt revet med igjen. Er fremdeles ikke meningen at du skal "få dårlig magefølelse, og selge den du har" Den bruker nok litt strøm. Måtte pirke litt Høres ut som om den bruker suspend to ram, noe som er ganske standard på de fleste maskiner. Er jo vanlig at man kan velge hva som skal skje når lokket lukkes. Har fått intrykk av at "alle" som har PowerBook har 12" skjerm, er det veldig dyrt med feks 15" på 1400x1050, eller er det bare det at folk liker små maskiner? Bare lurer, har ikke sett så mye på PowerBook serien. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Den bruker nok litt strøm. Måtte pirke litt Høres ut som om den bruker suspend to ram, noe som er ganske standard på de fleste maskiner. Er jo vanlig at man kan velge hva som skal skje når lokket lukkes. Den bruker faktisk ikke strøm om den er i hvilemodus. Eg lukker skjermen, den går i hvilemodus. Den er ikke tilkoblet strøm, og drar så ut batteriet. Venter litt, og setter det så inn igjen. Åpner skjermen, venter 2-3 sekunder - voilá, akkurat der eg forlot an. I tillegg funker batterimåleren i systemet slik at den alltid har bittelitt å gå på (mulig det er ekstra del i batteriet), slik at hvis den når 0% og eg ikkje har slått den av, settes den i hvilemodus. Deretter nekter den meg å slå an på før den får strøm/ladet opp batteriet/byttet batteri. På denne måten er det så og si helt umulig å tape arbeid på den. Har fått intrykk av at "alle" som har PowerBook har 12" skjerm, er det veldig dyrt med feks 15" på 1400x1050, eller er det bare det at folk liker små maskiner? Bare lurer, har ikke sett så mye på PowerBook serien. Jeg kjøpte 12" fordi den er så liten og søt. Dessuten er den et råbeist av en maskin - spesielt til å være så liten. Prisforskjellen mellom en 12" u/ dvd-brenner og en 15" m/ dvd-brenner, er i underkant av 10k, så det er relativt mye forskjell. Men en bærbar m/ 12" skjerm, 1,25gb minne, 60gb hdd, 6pins firewire, 5 timers batteritid, unreal tournament 2004 hakkfritt, wifi, +++ til 15k, er MYE, veldig mye, for pengene. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Slot-in dvd-brenner finner du heller ingen andre steder på markedet Acer Ferrari 3200 har nå vitterlig det da: http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=242658 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Slot-in dvd-brenner finner du heller ingen andre steder på markedet Acer Ferrari 3200 har nå vitterlig det da: http://forum.barbara.no/index.php?showtopic=242658 Grei, greit. Men det ser ikke ut som den har beskyttelse mot støv, samt at jeg sikkert kunne nevnt et hav av ting som denne ikke har/kan som PB'en har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå