Gå til innhold

Fedora Core 2 og kernel oppgradering

Anbefalte innlegg

Jeg har installert Fedora Core 2 på en laptop (fjernet SuSE 9.1 - likte det ikke), og jeg har prøvd å konfigurere en ny kjerne for å gjøre den litt mindre bloat og legge inn støtte for NTFS.... Bruker iallfall kildekoden som fulgte med distrubsjonen fordi jeg tenkte det kunne være litt greit å ha alle patchene som Red Hat har lagt til. Men dette var tydeligvis ikke så lett: Jeg trimmet ned kjernen litt, fjernet et vell av unødvendige moduler osv., og når jeg skal boote kjernen så henger Kudzu seg... Å fjerne denne "maskinvareprobingen" under oppstarten "fikser" problemet. Jeg har selvfølgelig laget ramdisk med initrd og bygd inn støtte for ext3 (ellers så ville det uansett ikke være mulig å montere partisjonen og starte Kudzu).

Dette er et veldig rart problem jeg ikke har vært borte i før. Jeg har prøvd å velge "safe probing", men dette hjelper ikke. Alt virker hvis jeg bruker den samme config-filen som "originalkernelen"... (+/- et par moduler som ext3 - DRM-støtte). Nå har jeg ikke sett igjennom alle filene Kudzu bruker, men det er vel kanskje en mulighet for at programmet, basert på en eller annen modulliste ala modprobe.conf "gjetter" seg frem til hva som er ny maskinvare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjekk med bugzilla

Hmm... Hvor kan jeg finne bugzilla? Jeg har bare hørt uttrykket i forbindelse med Mozilla.... Er det en tjeneste som tilbys av Red Hat?

Tror jeg skal gå gjennom oppstartsskriptene og se etter mulige feilfaktorer en gang jeg orker (heh er ikke noe god i bash-skripting heller), evt. skifte til en annen distro.

Lenke til kommentar

Jeg tok en kikk hos bugzilla og det var en haug med rapporterte bugs i kudzu - noen gamle og noen nye... Gadd iallfall ikke å pløye meg gjennom.

Jeg har oppdaget at maskinen ikke "hard-locker", altså det er mulig med en "three finger salute". Kanskje den havner i en uendelig løkke eller no' ;)

Det merkelige er at kudzu ikke henger seg hvis jeg kjører det etter at maskinen er bootet... Skal prøve å eksperimentere mer med runlevels, da dette synes å være relatert til hvilke tjenester som kjøres eller kanskje det har noe med devfs og registrering av drivere :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...