olesathe Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg kjøpte meg denne maskinen for ca 18 måneder siden og har hatt problemer med denne fra første stund. Etter 6 måneder måte jeg sende den inn så de fikk byttet systemboard. Etter 6 måneder igjen måte jeg sende den inn nok en gang slik at de fikk byttet hovedkort (mulig dette er det samme ). 14 dager etter at jeg fikk den igjen må jeg f... meg sende den inn igjen fordi maskinen slår seg av uten grunn. Det viser at det er noe feil med nedkjølings systemet. Hva mener dere at jeg bør gjøre eller kreve av compaq? Jeg kjøpete maskinen 1 Juli 2003. Har jeg noe som helst å slå i bordet med? Mvh. Ole Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ja det er det samme Du burde vel kreve en HELT ny maskin, men det kan vel bli litt vanskelig etter så lang tid..... Sjekk garanti osv... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 butikk eller bedriftskjøp? Lenke til kommentar
olesathe Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 Jeg burde kanskje kreve en helt ny maskin. Jeg har skrevet en brev til compaq fo to uker siden men jeg har enda ikke fått svar. Alt innleveringer har gått på garantien. Maskinen er kjøpt i butikk her i Trondheim. På Mamoz som tar inn compaq maskiner. Jeg snakket med dem den første gangen og da mente de det var enklere for meg å ta direkte kontakt med compaq. Hva bør jeg gjøre? hva har jeg krav på? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 Butikken er ansvarlig for deg som kunde. De har solgt deg varen og vil være nødt til å tåle konsekvensene. Maskinen er vel utdatert og kuttet ut for produksjon, dermed blir det vel lettest med et ombytte? Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du skal alltid henvende deg til selger (Mamoz), total ansvaret ligger på Mamoz å ordne opp, lever maskinen til de og si du vil reklamere på maskinen. Den er reparert 2 ganger for samme feil (mainboard/hovedkort er det samme) og den er nå defekt igjen, ergo ifølge forbrukerkjøpsloven kan du fremsette krav om ny maskin eller pengene tilbake. Men du må huske å si at du vil reklamere. Det at mamoz vil at du skal henvende deg direkte til Hp/Compaq er bare tull, selger er total ansvarlig for saker som dette, de skal også gi deg utlånspc om reparasjoner tar over 1 uke. (men er denne kjøpt i hjemmepc ordning eller bedriftskjøp stiller saken seg annerledes da har du ikke fullt så gode rettigheter ved reklamasjon) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå