Pilseboben Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) kjøpte meg en revoltec viftekontroller ( http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet543.htm ligner fælt på Vantec sin (tror det er samme greia jeg) så lurte jeg på........ : At man skal koble den direkte mot PSU er greit, men det er koblinger derifra jeg lurer på... da spesielt koblingen med 3 pins -> 4 pins kontakt (se http://www.vantecusa.com/pdf/nxp201.pdf Skal man der koble direkte til vifta som har en 4 pins kontakt, men ikke koble noe annet i den siste kontakten? (strøm?) (se på tegningen!) skjønner? eller holder det med å bare kjøre strøm fra Viftekontrolleren? Har ikke lyst å kortslutte noe her. den vifta jeg snakker om er en vifte med lys... bruker da en 4 pins kobling. ... bare den virker... . tenkte å spørre før jeg kobla... edit: fiksa linker Endret 30. juni 2004 av Bomboo Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ingen av linkene dine virker... hehe.... men les manualen.... så lenge d er samme type kobling på vifte å viftekontroll skulle d gå bra i alle tilfeller.... tror noen av viftestyringene leverer strøm.... Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 var ikke med noen manual. tror ikke dette er noe stor problem, bare sitter på jobben og grubler... hater lukten av svidd elektronikk Linkene er fikset! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 det verste som kan skje HVIS du kobler feil på vifta er at vifta ikke går rundt.. den er designet til å kunne gå kun èn vei men det med de 4-3pins sakene. bare følg ledningen nedover fra viftekontrollen, det skal mye til å koble det feil pga alle pcdeler er laget slik at "de passer kun til et sted" og det er vanligvis riktig det den "to fan w/4-pin" greia gjør er at minusen går innom vifte styringen slik at du kan regulere hastigheten på vifta. (etter det jeg kan se ) men som sagt, bare prøv. det verste som kan skje er at vifta ikke går rundt lykke til Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 men som sagt, bare prøv. det verste som kan skje er at vifta ikke går rundt lykke til Takker kan jeg skylde på deg hvis det går til hæl*ete? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 vel. det kommer ikke til å gå til helvette, så jeg føler meg trygg Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 fikk sjekka nå.... har du vifter med bare 2 pinner... eller såkallte 4pinnsvifter... så bruker du bare overgangen du får med viftestyringa... badabing badabang... umulig å gjøre feil.... husk å koble strøm til viftestyringa da;) Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 fikk sjekka nå....har du vifter med bare 2 pinner... eller såkallte 4pinnsvifter... så bruker du bare overgangen du får med viftestyringa... badabing badabang... umulig å gjøre feil.... husk å koble strøm til viftestyringa da;) oki... men skal det extra strøm på de overgangene, eller holder det med bare strømmen fra Kontrolleren? er jo 2 utganger på overganger... hann + hunn... skal da feks hann inn i vifta, men hunn skal ha strøm, eller skal hunn stå tom..? (blir litt merklig formulert kanskje...?) men hvis du ser på tegninga... (innlegg nr 1 ) ... Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 men... jeg prøver også ser vi hva som skjer :-) Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 tror nok den skal kobles i strøm jah... om eg forstår rett på d du skal ha tilkobla... har ikkje heilt samma opplegget på mine vifter:) Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 1. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2004 takker for svar.... ordna seg var plug and play trengte ikke noe ekstra strøm. det holdt med den strømmen som gikk inn i viftekontrolleren, så fiksa den resten :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå