kentfa Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) pcen ble veldig treig, fikk virus w32.spybot.worm(ikke sikkert det har med saken å gjøre), som norton ikke klarer å fjerne, pcen ble treig, plutselig bluescreen og scandisc med meldingene filpostsegment xxxx kan ikke leses. slik stå den å gikk over natta med nye segment. nå finner ikke bios noen av hdene(har 2). Dro ut powerpå hden(ikke win hd) nå virker pcen tilsynelatende normalt. -har masse godsaker på den hden som jeg ikke vil miste. Er den død, og sint brev til komplett eller er det håp? Endret 30. juni 2004 av kentfa Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 fikk virus w32.spybot.worm(ikke sikkert det har med saken å gjøre), som norton ikke klarer å fjerne, pcen ble treig, -har masse godsaker på den hden som jeg ikke vil miste. Er den død, og sint brev til komplett eller er det håp? 1 - Bli kvitt viruset. http://securityresponse.symantec.com/avcen...pybot.worm.html 2 - Hvorfor bli sint på Komplett, er _de_ ansvarlig for å ta backup av ting du ikke vil miste ? Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 sint brev dersom hden er gått åt skogen. har lastet ned ditto oppdateringer, men norton sier at han finner virus, og klarer ikke å knekke det. Noen gode forslag på hd-probleet mitt? hvordan skal jeg finne den igjen? må jeg formattere? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 da sender du ikke et sint brev, men et høflig et. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 bli nå kvitt det viruses f¢rst da! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg gjentar meg selv : "1 - Bli kvitt viruset." Det er _ingen_ grunn til å redde virus infiserte filer, dersom disken kneler, så "first thing first" Det at PC'n blir treig, er nok en av virkinngene til det aktuelle viruset/trojanen. Hentet fra : http://securityresponse.symantec.com/avcen...pybot.worm.html Last Updated on: June 24, 2004 02:19:03 PM Discovered on: April 16, 2003 ( som tilsier at din virus beskyttelse lå "litt" på etterskudd... hvilken versjon av Norton bruker du ?) Disable System Restore (Windows Me/XP). Update the virus definitions. Restart the computer in Safe mode or VGA mode. Run a full system scan, and delete all files that are detected as W32.Spybot.Worm. Delete the value that was added to the registry. Delete any zero-byte files in the Startup folder. For specific details on each of these steps, read the following instructions.... Så tilbake til disken som ikke detekteres i BIOS... Står den til AUTO detect ? Kan du prøve å finne den med manuell scan i BIOS ? Er det P-ATA, S-ATA, SCSI ... ? Fabrikant / modell ? http://www.ultimatebootcd.com har en kjempefin CD du kan laste ned, som vha. Linux kan teste disker som selv ikke BIOS ser ( sett den til NONE i BIOS ). Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 nå er viruset fjernet, men hd problemet er der fortsatt. bios finner hden men fortsetter med filpostsegment xxxx kan ikke leses. hvordan kan jeg diagnostisere hden? får jo ikke startet windows med hden tilkoplet. når jeg drar ut power på den så virker resten av pcen som vanlig! Lenke til kommentar
kentfa Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 det er en wd1600JB 160 gig Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har fått samme feilmelding nå et par ganger på noen av mine disker ("Tapt filpostsegment"). Ene gangen fjernet den en haug med stæsh, og nå har det skjedd igjen på en annen 200gb disk fra wd. Er en stund siden denne tråden var aktiv, men vil gjerne vite hva du endte opp med å gjøre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå