Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor/hva er best å laste ned med/fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er så smart å ta her på forumet..

Kanskje han skal hente ned noen filmer eller spill som han har , men er ødelagte av riper og diverse :p

dc++ anbefaler jeg sterkt . Den er litt vanskelig å lære seg , men når du først kan den , går det så det suser. Har laget en fremgangs måte på hvordan gå frem , som jeg kan poste senere. Ligger hjemme.

 

Mvh.

Henrik

Lenke til kommentar

Regner med at dc++ er direct connect?

 

I så fall hadde den veiledningen vært svært velkommen! Har nemlig bare fått til hub-basert søkning (passive mode)

 

Hører gjerne fra noen som kan tipse om hvordan jeg kan få aktiv oppkobling med nextgentel ADSL!

 

Kristian

Lenke til kommentar
Kazaa, er blitt dårlig og treigt og har blitt bombardert av barneporr :thumbdown: Emule er ganske brukbart. Men går litt treigt til å starte med. Men du finner alt. :thumbup:

 

Hvor laster du ned din musikk, filmer, spill osv.?

her er noen bra linker. send en email til webmaster på disse linkene, så får du sikkert svar, hvor du kan laste ned ting :love:

 

http://www.okokrim.no/

www.riaa.com

Lenke til kommentar
Bittorrent er greit til filmer og store filer

konseptet er jo greit nok, men jeg skjønner ikke hvorfor noen vil bruke dette til warez i og med at man har NULL kontroll over hvem som laster ned fra deg. for alt du vet kan en av de 30 tilkoblingene du har ut være til et firma på oppdrag fra new line cinema eller liknende. Med direct connect kan man i det minste velge å gå på mindre hubber som er "hemmelige" for denslags.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Angående aktiv oppkobling nextgentel, så må du sette opp server-rettigheter på de portene som du har tenkt å benytte.

Dette gjøres inni routeren til NGT.

add server lokal ip er din ip f.eks 10.0.0.2 og portrange 1024-45999

Da er alt oppe og de som banker på routeren din på porter mellom 1024-45999 vil bli automatisk bli viderekoblet til din lokal-ip 10.0.0.2, men hvis du er så åpen bør du ha en softwarefirewall i tillegg.

 

Internett ip skal stå på 0.0.0.0 eller remote tror jeg den heter.

Lenke til kommentar

Musikk:

Norsk musikk kan streames via biblioteket (i bergen og oslo) fra et sted som heter noe. Bare for windows så jeg får ikke brukt det så ofte.

 

Film:

På nrk.no finnes det masse fine tvserier å titte på.

 

Spill:

Jeg spiller ikke spill så jeg vet ikke.

 

osv:

Linux kjerner pleier jeg å laste ned fra:

http://www.kernel.org/

 

- det pleier å gå ganske så kjapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...