laukis Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Hei Jeg vil echo'e resultatene fra spørringer i et <textarea>. Disse skal skrives som tabell. Problemet er da at tagene blir skrevet ut som tekst. Er det mulig å få laget tabell i et textarea? Edit: Denne hører nok hjemme i html forumet men gjort er gjort Endret 30. juni 2004 av laukis Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 du kan se på funksjonen printf, prøv deg litt fram og kom tilbake og spør etterpå. Skal gi litt eksempelkode for å komme igang: <textarea> <?php $arrays = array( array("Navn","Alder","Bosted"), array("Truls","24","Oslo"), array("Torbjørn","68","Karasjok") ); foreach($arrays as $row){ foreach($row as $element){ printf("%-10s",$element); } print "\n"; } ?> </textarea> Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Takk for svar, men tror du misforstod meg litt. Jeg får til alt som har med spørringene å gjøre. Jeg får også til å printe dem i et textarea, men ikke som en html tabell i et textarea. Problemet er at textarea'et ikke tolker tagene, men skriver dem ut som tekst. Spørsmålet er om det går an å skrive ut en html tabell inni et textarea? Endret 30. juni 2004 av laukis Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 ...og svarer mitt kommer derfor i kolonne formtert tekst. textarea rendrer ikke html. Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Med andre ord det går ikke Takk så mye Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Kjør noe ala dette før output: $var= str_replace("<", "<", $var); $var= str_replace(">", ">", $var); Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Takk for svar. Resultatet er desverre det samme Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 sirice: prøv det du foreslår i en <textarea> laukis: prøvde du mitt eksempel? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 laukis: http://www.interactivetools.com/products/h...index.html#demo Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Misforstod litt der, ja. Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Takk, så interessant ut Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg tok en litt annen vri. brukte css: .feedbackarea { overflow: auto; height: 400; width: 300; } ora_getcolumn og div echo "<div class = feedbackarea align = center>"; echo "<table border=0 class = text>"; .. .. .. Nå fungerer det strålende Takk for hjelp folkens Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 hvorfor brukte du textarea i det hele tatt til å begynne med?? Lenke til kommentar
laukis Skrevet 30. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2004 hehe. Godt spørsmål. Grunnen er at jeg er ny i php og html. Textarea var det eneste jeg kjente til som har scroll..... Men jeg lærer stadig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå