soink Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) hei har en p4c 3ghz som kjører stabilt på 3.75ghz men den vil ikke høyere. Har sett andre fått den opp i 4.1 osv, og vil derfor lenger. har ett asus p4c800-e delux hovedkort, hvor voltdrop og vdimm er moddet, og rammen er av typen 512mb twinmos pc3200 ch5. Før klarte jeg 3.75ghz uten voltdrop modden og vdimm modden, og hadde da en hoppende vcore under load på mellom 1.5-1.7v. Etter voltdrop modden holder den seg til ca 0.5v høyere enn det jeg velger i bios under full load, noe jeg ble svært fornøyd med og trudde jeg kunne gå høyere.. men neida, det virker slettes ikke sånn, så jeg spør nå om det er noen her som klarer å gi noen grunner til hva annet d kan være.. Eller vil ikke prosessoren klare mer? dette er hva jeg har prøvd å gjøre\stille på i bios: Satt ram til høye timings, og kjører rammen på lavest hastighet "valg 266mhz i bios". Gitt rammen en spenning opp mot 3.1v, og Vcore opp mot 1.8v. Pci/agp låsen er satt til 66/33. Maskinen har vannavkjølt cpu og nb, å holder 36grader på cpu og 30grader på nb ved full load under prime i 5timer. Noen som har noen ideer om hva som kan være "the weak link?" Endret 30. juni 2004 av soink Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det er ike bare tempen som bestemmer, og det er godt mulig CPU rett og slett ikke klarer høyere frekvens. Det er stor forskjell på CPU'ene så det er mulig du har fått en "dårligere" enn de som har klart 4.1GHz. Dette er jo uansett en god klokk Lenke til kommentar
soink Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Joa men har en P4C 3ghz med SL6WU stepping. Var sikker på at denne ville klare 4ghz.. Men hva burde VCORE stå på? er 1.8v får høyt? Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 det er for lite spør du meg! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 det er for lite spør du meg! Er du gal? P4 holder du under 1.7 volt hvis du skal ha håp om å unngå P4 sudden death... Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 det er for lite spør du meg! Er du gal? P4 holder du under 1.7 volt hvis du skal ha håp om å unngå P4 sudden death... Ja 1,8 var i høyeste laget, jeg kjører på 1,75Volt. Ville ikke gått høyere enn det. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Min gamle willamette P4 2.0 kjørte fint på 1.85v over lang tid med luftkjøling uten noe dramatisk varme. Var vel oppe i max 65*C Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. juli 2004 Del Skrevet 13. juli 2004 Kan overhodet ikke sammenligne en Willy med en NW-kjerne. Wiliamnette-kjernen kjørte med mye høyere spenning default, og krevde dette pga. "grovere" produksjonsprosess. NW ligger mye lavere default pga 0.13 mikrons prosess kontra 0.18 for willy, og tåler ikke samme spenningene over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå