Gå til innhold

Terminator3 - en veldig bra film!


Dragon Hunter

Anbefalte innlegg

En film som er bra laget ER T3. Når man f.eks ser en robot som er halvt Arnold, og halvt metalskjelett har de laget en robot som ser ut som Schwarzenegger. De har brukt så lite data som mulig. Metallskjelettet til T-X terminatoren er ogs ekte, og T-1 terminatoren er ekte (komplett med våpen). I T1 var nesten alt datamanipulasjoner, det samme gjelder T2, men der var robotarmen som kastes i en haug med smeltet jern ekte.

T3 er en imponerende film etter min mening! :thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne filmen var sånn middels, og kan ikke måle seg med f.eks. Cameron's T2.

Som også var middels i forhold til Terminator. Selv om effektene er bedre i de

to siste, er atmosfæren i den første langt bedre. En bra film som skildrer en

dyster fremtid :D

Lenke til kommentar

T3 var en fryktelig dårlig film. Arnold var grå og kjedelig. Men, det værste var nesten produsentenes patetiske forsøk på å være morsomme. "Talk to the hand" er kun et eksempel på dette.

 

Jeg ble skikkelig skuffet, men så har det jo blitt folkesport å lage dårlige 3e. filmer:

*host* Matrix Revolutions *host*

Lenke til kommentar

Verken T2 eller T3 kan slå den gode gammeldagse T1 til trass for at T2 og T3 hadde bedre effekter så er likevel T1 best synst nå jeg, det er ganske få som klarer å lage den andre, tredje, fjerde osv filmen like bra som den første. Visst de lager flere filmer i serien så må det bety at den første filmen var en suksess. Og en suksess-film er ikke så lett å slå. :)

Men uansett så likte jeg T2 og T3 da, men ikke så bra som T1 ;)

Endret av Equerm
Lenke til kommentar

I mine øyne gikk de helt feil med T2 og da fortløpende T3.

 

T1 er en skrekk film. Den er scary as hell på tiden da den ble laget. En morder robot som dreper over en lav sko, som aldri stopper, som kommer og kommer og kommer. Volden er rå og brutal.

 

Hva er T2 og 3? Hollywood morrovold for å nå en yngre målgruppe og maksimere markedspotensialet!!

 

Tenk om T2 og T3 var laget i samme ånd som T1, laget for 18 år og opp, ikke noe tennårings "buddy"..ikke noe dårlig platt moral fra en tennåring som sier "you can not kill"...Terminator er bad ass scary robots..de dreper deg sekundet de ser deg, de tviler ikke, de tenker ikke....de dreper..det er alt de gjør.

 

Et stort potensialet brukt opp for å tjene penger.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
En film som er bra laget ER T3. Når man f.eks ser en robot som er halvt Arnold, og halvt metalskjelett har de laget en robot som ser ut som Schwarzenegger. De har brukt så lite data som mulig. Metallskjelettet til T-X terminatoren er ogs ekte, og T-1 terminatoren er ekte (komplett med våpen). I T1 var nesten alt datamanipulasjoner, det samme gjelder T2, men der var robotarmen som kastes i en haug med smeltet jern ekte.

 

T3 er en imponerende film etter min mening! :thumbup:

Uff, har jeg stupt til dette nå..oh well.

 

T1 var laget i 1984, CGI var knapt funnet opp, og overhode ikke brukt i denne filmen. Om det var noe der som var laget på data så var det "terminator view"..da du så gjennom øynene til Arnold og alt var rødt og det var tekst på skjermen. Roboten var good ol stop motion.

 

T2 Har du rett i var mye CGI. Den er annerkjent som filmen som satte CGI på karte for hele verden og gjorde at Steven Spielberg så for seg å lage Jurasic Park.

 

Men nå må du forstå at en film satser ikke på en teknologi ene og alene. De bruker det som egner seg best for hver scene. Ja, til Txen så hadde de laget en full kropp som var ekte, men den er en dummy og hadde veldig liten bevegelighet. De bygget også full skala Terminator roboter (sånne som er inni Arnold). De bygger som regel ALT som skal brukes i en film, men ikke nødvendigvis for å filme dem. De kan være viktig tekstur, model og lys referanser for de som skal lage CGIen. T3 var på ingen måte revolusjonerende på noe område. T2 var det i aller største grad!

 

Eksempler på hva de gjorde var at hele scenen med hodeskaller under vann var filmet med fysiske modeller av hodeskaller, og i et røykfylt rom, mao overhode ikke under vann. Vann effekter og slikt er lagt på i post produksjon.

 

Film er alt om illusjoner, smoke and mirrors....

 

Om du vil lære mer om dette så kan jeg anbefale deg å lese Cinefex. Du kan også lese intervjuer på www.cgchannel.com

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Interessant å observere aldersgrensene på Terminatorfilmene. I England hadde

opprinnelig T1 18 år, T2 15 år og T3 12 år (T1 ble forøvrig redusert til 15 senere).

Mengden vold i T3 er ikke større enn i de andre etter min mening, men vi blir

vel mer vant til å se vold på film. Trivelig utvikling på verden :hmm:

Lenke til kommentar

nope, volden i T3 var mild og direkte kjedelig...ett skikkelig produkt av "post 90's hollywood"

 

T2 var 90 talls action, semi rå vold, ikke no spektakulært men ikke no bra heller

 

T1 var skikkelig 80's film, tilbake i den gode gamle tida da action film skaperene gikk inn for å få 18 års grense, og det ble sett på som status symbol å bli banna fra enkelte land!

 

DET er det eneste jeg savner med 80 åra...sukk

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen av de filmene, ikke for di jeg ikke liker arnold, men for de jeg ikke har orket, jeg liker litt mer serøse filmer, og terminator filmene er jo ikke kjent for å være "seriøse" (kansje med untak av t1, etter å ha lest litt her, kommer kansje til å se den.. (kansje)

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen av de filmene, ikke for di jeg ikke liker arnold, men for de jeg ikke har orket, jeg liker litt mer serøse filmer, og terminator filmene er jo ikke kjent for å være "seriøse" (kansje med untak av t1, etter å ha lest litt her, kommer kansje til å se den.. (kansje)

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::ohmy::hrm::huh::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

 

Min mest useriøse post til tidenes mest useriøse innlegg..sorry..but it had to be someone!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...