Gå til innhold

MSI K8N NEO Platinum nettverkinnstillinger - hvor?

roschach

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter med et problem som jeg tror er hardwarerelatert. Hvis jeg bruker peer2peer-nettverk i mer enn 5 minutter, dropper overføring til ~0, og når jeg da åpner f.eks Dagbladet i browser kommer kun headingen opp og browseren forsøker å laste inn i evigheten. Jeg får mao. deler av dataene jeg skulle hatt, men ikke alt. Min første tanke var at det nye modemet fra UPC egentlig var en peer2peer-sperre, men UPCs supportavdeling sverger at dette ikke er tilfellet.

Tanken falt så på hovedkortet, hvor det jo er en hardware firewall et sted. Denne kan for alt jeg vet stå på, for jeg finner ingen steder å konfigurere den. Når jeg installerer nforce system utility, kræsjer den når den installerer nettverk/brannmur-utility, så denne har jeg altså ikke.

Er det noen som har vært borti liknende problematikk (...og evt. løst den?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter også med brannmuren på dette korte, får ikke loget meg på konfig prg. til brannmuren. Den spør etter et pass ord, som jeg ikke har. Ser på flere forum omkring på nette, at folk sliter med dette. Går ikke ann å selle et produkt som ikke fungere, å unnskyld glemte at dette var et pc produkt. .......argh

Finner jeg ikke noe løsning på dette i løpe av dagen, så går det i retur.......

Skal poste her hvis jeg finner non løsninger

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Har dette hovedkortet selv, og har etterhvert prøvd en del ting:

CD'en som følger med fungerer BARE på 32-bits windows (altså, du får ikke installert engang om du installerer beta'en av winxp 64bit)

Dersom du har en annen maskin, last ned de siste driverene fra www.nvidia.com; de vil (nesten) alltid være bedre enn de som følger med.

Og til slutt, winxp 64bit er ikke så kult som de skal ha det hypet opp til :) .. Da var jeg mer imponert over linux på dette kortet.

Lenke til kommentar
Bare for å være helt sikker...

driver-siden må jeg altså velge Platform/nForce Drivers -- Unified Driver -- Windows XP 64-bit Edition for 64-Bit Extended Systems ?

Fersk i 64-faget.

J.

BARE hvis du har Windows 64-bit betaen.

Hvis du har vanlig XP velger du 32-bits driverne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...