kindings Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Synes du bør spesifisere beskyldninger litt bedre enn dette. Skal ikke engang kommentere troll linken din... Dersom du ikke klarer å diskutere uten å komme med usaklige personlige bekyldninger bør du faktisk ikke diskutere med andre mennesker, det er en feig måte å diskutere på(dog lar noen seg "skremme"). Noen ganger irriterer vi oss over andres uvitenhet og da må vi ta det for hva det er, så enkelt er det. Dvs enkelte "meninger" kan du holde for deg selv, det gjør jeg. Gøy å se at du er idealist, men tror nok heller at saken er at du ønsker at situasjonen skal være mer komplisert enn jeg gjør den. Rammeavtaler er ganske grunnleggende i moderne økonomi, det holder kostnadene nede for både produsenter og leverandører(ved å sikre jevn produksjon og tilgang). De danner blant annet ett bilde for produsentene for f.eks hvor mange CPUer de skal produsere over enn lengre periode. Kan garantere at AMD også inngår rammeavtaler, selv om de kanskje ikke har fått noe liknende som Intel har med Dell. Dog er vel denne avtalen noe av årsaken til suksessen til Dell? Dell er heller ikke de eneste som markedsfører og inngår avtaler med skoler etc. Nå kan ikke jeg svare på hvorfor Dell inntil nylig ikke leverte x86 løsninger, men det er uten tvil deres valg og ikke noe vi har noe med. Ordet totalleverandør er ett rart ord som brukes ofte og er enig at en streng tolkning av ordet kan tolkes i din retning i Dell sitt tilfelle, men tror neppe at du får noen bred aksept for den. Blant annet så vil nok Apple hevde at de er totalleverandør innen sitt felt, til tross for at de nok ikke leverer løsninger du nødvendigvis ville akseptert. Blir også litt oppgitt at du kaller med stalinistisk og det som verre er, men faktum er at du ønsker enn sterkere kontrollert verden(og frihandelen) enn jeg. Du vil faktisk tvinge Dell til å bruke AMD CPUer, jeg mener det bør være opp til dem hva de skal produsere og hvilke avtaler de inngår(sef uten å bryte noe lover). Skulle også likt å se begrunnelsen for at slike avtaler bryter med frihandel, dvs noe bedre enn at jeg er svada/tåkemaker etc. Eneste situasjonen jeg kunne sett argumentene dine var gyldige var dersom Dell var monopolist, noe som ikke er tilfelle. Dell er ett amerikansk selskap og USA har faktisk strengere lover enn europa rundt dette med frihandel, monopol og aktiviteter som de definerer som økonomisk kriminalitet. AMD har også resurser til å sponse både US postal service laget og Ferrari, så de er ingen svak liten stakkars. Tror nok de klarer seg bedre enn de fleste tror, tross at budsjettene deres kanskje ikke alltid har sett like bra ut, men investeringer og merkevarebygging koster penger og resurser. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 AMD har også resurser til å sponse både US postal service laget og Ferrari, så de er ingen svak liten stakkars. Tror nok de klarer seg bedre enn de fleste tror, tross at budsjettene deres kanskje ikke alltid har sett like bra ut, men investeringer og merkevarebygging koster penger og resurser. Ikke at dette har så mye med saken å gjøre, men et merke på spoilern til schumacher og på skuldrene til armstrong er bare blåbær. Intel brukte 300millioner dollar på å markedsføre centrino alene det året de introduserte den platformen, skulle tro at AMD' samlede reklamebudsjett pr år er i underkant av en tiendel av dette. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Intel brukte 300millioner dollar på å markedsføre centrino alene det året de introduserte den platformen, skulle tro at AMD' samlede reklamebudsjett pr år er i underkant av en tiendel av dette. Vi står i følge selskapenes egne nettsider overfor to selskaper som ble stiftet med 1 års mellomrom (Intel 1968, AMD 1969). Begge har altså hatt like lang tid på seg til å komme dit de er i dag. At Intel i så måte har vært dyktigere enn AMD målt ut fra størrelse og økonomiske resultater og derfor har mer ressurser (i rene $) til markedsføring er jo bare naturlig. snorreh: De tåkeprat/trolling beskyldiningene dine overfor kindings kunne du spart deg for. Slikt har en underlig evne til å slå tilbake på avsender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå