Gå til innhold

Dine favoritt filmer og favoritt serier


Equerm

Anbefalte innlegg

Jeg kommenterte videre på innlegg skrevet av andre.  :nei:

De andre sa at de ikke likte filmen, du hintet til at jeg skrev opp filmen fordi det er kult å like den.

Jeg hintet til at det er mange som nevner den filmen -kun- for de har HØRT at den skal være "kewl og underground". At du trodde jeg snakket til deg for være din greie. ;) no offence.

 

btw (100 hp) ---> "Orgazmo" er en meget morsom komedie laget av Trey Parker og Matt Stone. Latterbombe på vorsspiel. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av David Cronenberg er gode filmer etter min mening. Naked Lunch

og Crash er interessante reiser inn i mørke menneskesinn :p

Ellers liker jeg også mange av filmene av Jean-Pierre Jeunet. Delicatessen er stor.

Favorittfilmen er likevel The Shining. Ser den om og om igjen uten å bli lei...

Lenke til kommentar
Det meste av David Cronenberg er gode filmer etter min mening. Naked Lunch

og Crash er interessante reiser inn i mørke menneskesinn :p

Ellers liker jeg også mange av filmene av Jean-Pierre Jeunet. Delicatessen er stor.

Når det gjelder Cronenberg, handlet jeg meg Dead Ringers (mange mente dette var hans beste) nettopp. Så den for noen dager siden, og jeg ble vel egentlig litt skuffet. Hadde ventet meg noe litt Lynch-lignende saker. Vel, det var da ikke helt borti natta å tro det, men den hang en del hakk lenger ned på rangstigen på flere områder. Atmosfæren og bare den syke idéen om to radikale tvillinggynekologer var vel det som fikk meg sittende. Ellers synes jeg det var litt tamt. eXistenZ har jeg også. Har bare ikke fått sett den ennå. Naked Lunch tror jeg er bedre. Skal prøve å ordne meg Criterion-utgaven en gang.

 

Jeunet er også herlig. The City of Lost Children har jeg ikke fått sett ennå, ettersom det er litt vanskelig å få tak i originalt soundtrack her i Europa. Men Delicatessen og Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain var ganske fantastiske begge to. Amélie skal jeg se når jeg er trist og lei. Gladfilm. Alien: Ressurection så jeg dog ikke veldig mye bra i (i motsetning til de tre første).

Lenke til kommentar

sanoj_20: Etter min mening er Dead Ringers på langt nær den beste

Cronenberg filmen. Det som er litt spennende med den er at den på en måte

markerer overgangen fra de mer typiske grøsserne til de mer sære dramaene.

Den neste filmen han laget, Naked Lunch, er helt forskjellig fra The Fly som kom

rett før Dead Ringers. Vet ikke helt om jeg liker de gamle filmene like godt som

de nye. Synes både Videodrome og Rabid er bra filmer, men det er liksom noe

primitivt over dem. Den siste, Spider, er sannsynligvis den eneste kinofilmen

jeg har sett hvor vi kun var fem igjen i salen ved filmens slutt :hmm: Filmen er

ganske sær, men veldig bra...

 

Har du ikke sett The City of Lost Children bør du kaste deg rundt. Den er skikkelig

bra! Uheldigvis greide jeg å kjøpe den på play uten å få med meg at den var dubbet.

Har heldigvis originallyden på VHS... Dette er den klart beste filmen av Jeunet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...