Gå til innhold

Ny mus, Ergonomi viktig!

Anbefalte innlegg

Hallo hallo...

Nå har jeg endelig bestemt meg for og kjøpe ny mus...

Jeg har to kandidater jeg tenker på, Logitec MX 510 og Microsoft Inteli Exp. 4.0

Er også usikker på om jeg skal gå for trådløst denne gangen, men igjen det har sine ulemper det og...

En viktig faktor er som sagt ergonomi, dermed er Microsoft musen en sterk kandidat.

Jeg håper og få svar av folk med noen av disse to, eller andre forslag til andre muser.

Mvh Stikk... :-)

EDIT: Har fått høre at 4.0 har trinnløs scroll og dermed ubrukelig i spill, noen som kan bekrefte det?

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne trinnløse scrollen er ikke mer "ubrukelig" i spill en den er praktisk og HERLIG til alt annet... i enkelte spill må du venne deg til å scrolle med den, mens i andre spill, som for eksempel Farcry fungerer den perfekt (dette fordi at du ikke kan scrolle igjennom alle våpnene uten å ta dem fram først, og derfor kan snurre hjulet lenger uten at du skifter våpen mer en 1 gang)

ellers må jeg bare si at jeg har en trådløs intelli 4.0 mus (den heter vel egentlig Wireless Intellimouse Explorer 2.0) og er storfornøyd med det, med mindre du er en svært aktiv/kresen gamer tror jeg ikke du vil støte på merkbare problem med den trådløse versionen av musen.. uansett en herlig mus, og ergonomien er perfekt ;)

Lenke til kommentar

Jeg har Mx510 og er extremt fornøyd med den. Ville ikke valgt en trådløs rett og slett for at du ikke har bruk for det. Jeg har tatt bort den trinnvise scrollen på mx510'en slik at jeg fikk det som jeg ville. Litt uvant i begynnelsen men herlig når du blir vant til det.

Ergonomien er perfekt for meg, sitter som støpt i handa. Så jeg anbefaler den på det høyeste. Men har ikke prøvd Microsoft sin siden jeg er pro Logitech da. :yes:

Lenke til kommentar

mx510 er den bedre mener jeg... bedre sensor ... den ligger veldig godt i hånda di også...

kombiner med func-matte, mouseskatez og bungee :thumbup:

trådløse mus er IKKE å anbefale til gaming enda...

mx510 er litt mindre tilgjengelig enn intelli4..

netshop hadde sist jeg så

Lenke til kommentar
Joa, er aktiv gamer og dermed skeptisk til trådløs..

Forresten, noen som vet hvilken mus "the aimbot" inneholder, er det 3.0 eller 4.0?

Den inneholder 4.0 , er veldig fornøyd med både musa og musematta , dette er den beste matta til steelpad og er fakrisk lagd av stål , de andre er av plastikk:p Veldig bra matte og med mouseskatez er det helt genialt , meeeget liten friskjon.

Spiller en del selv , kommer vel ann på hva slags spill du spiller , men jeg har spilt mye cs der presisjon og nøyaktighet er veldig viktig , og jeg er veldig fornøyd med the aimbot iallefall :)

Lenke til kommentar

MX510 er den beste musen jeg har vært borti

- Lette små fine trinn på scrolling

- Veldig presis

- Utrolig godt grep

- Den har fleksibelt "overdeksel" der høyre og venstre knappene er, så det kommer ikke støv og skitt nedimellom knappene.

- Scrolle knapper, plassert sånn at du ikke kommer borti dem ved et uhell, kan deaktiveres.

- Bedre plasserte tommel knapper enn på MS 4.0

MS 4.0 har en tendens til å vippe litt mot underlaget, det gjør ikke MX510

Som sagt beste jeg har prøvd, så da er det rett til topps i score.

10/10 :thumbup:

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Hei å hå---

Jeg gikk for [the aImBot]...

Fornøyd hittil, men nå må jeg stupe inn i CS og se hvordan den duger..!

Bra valg , håper du blir fornøyd , bare kjenn på scrollen , nesten så det går for en stakkars :yes: Tar nok noen timers spelling med cs for ob li vandt til den , men etter du er vandt med den og sensen er stilt inn perfekt er det er genial mus :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå som du allerede har bestilt mus trenger jeg vel ikke anbefale MS IME 3.0?

Jeg har hatt, Logitech MX500, MS IME 4.0 og har MS IME 3.0.

Den siste er klart best. MX500 var ekkel å holde i. IME 4.0 var nydelig å holde i, men hadde litt dårlig scroll (syns jeg). IME 3.0 er god og holde i, og har god scroll!

Lenke til kommentar
Nå som du allerede har bestilt mus trenger jeg vel ikke anbefale MS IME 3.0?

Jeg har hatt, Logitech MX500, MS IME 4.0 og har MS IME 3.0.

Den siste er klart best. MX500 var ekkel å holde i. IME 4.0 var nydelig å holde i, men hadde litt dårlig scroll (syns jeg). IME 3.0 er god og holde i, og har god scroll!

IME 4.0 er nydelig , litt ekkel scroll ja , men jeg bruker ikke scrollen når jeg spiller , bare på web etc , og da var den deilig :yes:

Lenke til kommentar
Små fjortishender = Logitech-mus

Normale hender = Microsoft-mus

:p Helt enig! Microsoft har de beste musene! Har gått fra Microsoft ie 1.0,1.1,3.0,4.0! Vært innom logitech et par ganger men de er håpløse!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...