Gå til innhold

Hvor mye er det mulig å putte in i barebone kabbis

Anbefalte innlegg

Jeg har "vanlig" miditower (acryl) og er stolt over det, men har ofte lurt på hvor mange Disker, Ram, Stasjoner, stort skjermkort, vifter en kan presse inn i det før det blir fullt" :whistle:

? :blush:

Edit: Topic

Endret av tbend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Nå snakker jeg på Shuttle's vegne. Som regel 2 rambrikker, 2 harddisker (uten modding) og de fleste skjermkort (ikke 6800).

Lenke til kommentar

Riktig, med to harddisker i Shuttle, får du ikke plass til diskettstasjon. Jeg regner med at det samme gjelder for kortleseren. Ellers får du plass til de fleste single-slot skjermkort og et ekstra PCI lydkort. Jeg er ikke sikker på om kortet går på utsiden av cd/dvd-drevet, jeg har ikke min shuttle her.

SB81P skal vistnok ha plass til 3 disker. Dette er en nyhet fra shuttle. Socket 775 og i915G chipset.

En annen nyhet er SB83G5. Denne ser ut til å bare ha plass til to disker, men som SB81P har den socket 775 og i915G chipset. Begge disse har også en 16X PCI Express slot.

http://www.shuttle.com/hq

_

johanf

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har også sett folk som plasserer harddisken vertikalt og får på den måten plass til flere enn 2. Det går også an å bruke 2.5" disker.

Lenke til kommentar
Jeg har også sett folk som plasserer harddisken vertikalt og får på den måten plass til flere enn 2. Det går også an å bruke 2.5" disker.

2,5" disker er jo bare ekstremt ulønnsomt. Det du kan gjøre er å modde toweret ditt så du får plass til flere disker. Jeg føler at alle SFF/Barebone er små varmebomber :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
2,5" disker er jo bare ekstremt ulønnsomt. Det du kan gjøre er å modde toweret ditt så du får plass til flere disker. Jeg føler at alle SFF/Barebone er små varmebomber :)

Tja, det kan gjelde noen. Det er tross alt bare en vifte inni der. Men det er ikke verre enn å modde litt. Det funker også helt fint med vannkjøling i Shuttle-maskiner.

Lenke til kommentar

vurderer å kjøpe shuttle etterhvert, det jeg lurte på om det var mulig med både eksternt, skjermkort og eksternt lydkort i den, vet det er innebygget lyd der fra før, men vil helst belaste cpuen minst mulig og få best mulig lyd, da jeg vurderer å kjøpe gigaworks høyttalerne

mvh nerd-light

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...