Gå til innhold

A64-3400+ med 1600Mhz buss eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg PC nå etter 1 juli og har tittet litt rundt på alt det nye som har kommet. Jeg tittet litt på en Shuttle maskin for litt siden og oppdaget denne hadde en maks databuss på 1600 Mhz (oi oi tenkte jeg og), dobbelt så mye som vanlige hovedkort for socket 754 (800 Mhz). Jeg fikk hører den Shuttle maskinen blir utrolig varm, så jeg tenkte å gå for et klassisk tower system. Jeg kikket på komplett.no og fant dette hovedkortet som visstnok har 1600 Mhz databuss. Men etter jeg leste HW.no's test av det samme kortet står det maks 800 Mhz databuss..?

Jeg har også oppdaget at den anbefalte rammen for dette EpoX kortet er særdeles dyrt, men har to DDR-kanaler og er dobbeltbank, noe jeg antar gjør hovedkortet er istand til å kjøre dobbelt så rask databuss (1600Mhz) enn vanlig (800 Mhz).

Rett meg om jeg er feil.

Men jeg lurte på om det er noen vits i å kjøpe dyrt ram og hovedkort for 1600 Mhz buss, eller om jeg bare skal slå til med et billigere hovedkort og billigere ram (800Mhz buss sytem)?

Denne nye Pc'n jeg tenker på vil bli brukt til spilling og rendering (3DSmax etc), kompilering o.l., så jeg kunne tenke meg en ganske high-end maskin uten og måtte anskaffe socket 939-varer som er litt for dyrt ennå.

Noen meninger om hvorfor/hvorfor ikke jeg skal ha 1600 Mhz buss system?

PC'n jeg tenker på blir vell noe som dette:

* AMD Athlon64 3400+ (754) 1 MB Cache

* EPoX EP-8KDA3+ Hovedkort (754 nForce3 250GB)

* Corsair TWINX1024-3200LLPRO DDR 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMMs

* 2 x Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

* Sapphire Radeon X800PRO 256MB GDDR3 AGP

+ Kabinett, skjerm, tastatur, mus etc

Budsjette er på mellom 15 000 - 20 000.-

Takk.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...